חדלות פירעון מה זה

בתוך השאלה חדלות פירעון מה זה מסתתר עולם ומלואו ונפתחות בעיננו שאלות חדשות לגבי המשמעות של ההליך, מי מתאים להגשת בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון, מתי זה כדאי והאם צריך עו“ד מומחה לחדלות פירעון או שאפשר לבד. במאמר זה ננסה להסביר את הנושא ולענות על כמה שיותר שאלות.

חדלות פירעון מה זה

הליך חדלות פירעון הוא ההליך אשר כונה בעבר פשיטת רגל; חדלות פירעון חוק חדש (חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי) טבעה את המושג החדש, אך גם הכנסה הרבה שינויים והעניקה לו משמעות חדשה בכל מה שקשור לשיקום חייו הכלכליים של חייב.

הליך חדלות פירעון עשוי להיות הפתרון המתאים עבור חייב שסך נכסיו והכנסותיו קטן מסך חובותיו והוא אינו מוצא דרך אחרת היכולה לסייע לו לצאת מהחובות. פנייה להליך זה מאפשרת לו ”ליהנות“ מהסדר לתשלום מרבית החוב ומחיקת יתרת החובות שלא ניתן לגבות. כלומר בסוף התהליך שנמשך כ 4 שנים, ניתן להתחיל חיים חדשים ללא חובות.
התהליך עצמו הוא אינו הנאה גדולה. הוא מתחיל בחקירה מקיפה על היכולות הכלכליות שלכם, ההוצאות והיקף החובות. במהלכו יש לעמוד בצו תשלומים חודשי במשך כל התקופה, ובמקביל מתבצע הליך כינוס נכסים לטובת קופת הנשייה. במהלך התהליך יוטלו על החייב סנקציות שונות, כדוגמת איסור יציאה מהארץ ואיסור שימוש בכרטיסי חיוב.

חדלות פירעון מה זה

חדלות פירעון חוק

לאחר שהבנו חדלות פירעון מה זה, נשאלת השאלה מהן המטרות המוגדרות של החוק.

חדלות פירעון חוק חדש נכנס לתוקפו בספטמבר 2019 והביא לשינויים משמעותיים בהליך ואופן התנהלותו. החוק החדש נועד לתת מענה עדכני לצרכים הקיימים והבעיות שהתעוררו בחקיקה הישנה, וזו רק אחת ממטרותיו.
המטרה השנייה היא ליצור איזון טוב יותר בין השיקום הכלכלי של החייב בצורה המשרתת את טובת הנושים; לדוגמה זה בא לידי ביטוי במקרים בהם מדובר בהליך חדלות פירעון של תאגיד, כאן שיקום החברה הוא אינטרס של הכלל.

המטרה השלישית היא למקסם את שיעור החוב הנפרע ולצמצם את הפגיעה בהם, כך שהגשת בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון לא תהיה מסלול להתחמקות מחובות על חשבונם של הנושים.

המטרה הרביעית היא לבנות מערכת דין יציבה ויעילה המקצרת הליכים ומפחיתה בירוקרטיה. למשל במסגרת השינויים, הליך חדלות פירעון של יחיד בסכומים קטנים ניתן לעשות באמצעות ההוצאה לפועל.

בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון

בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון

לפני שנדבר על אופן הגשת הבקשה, כדאי לציין משהו מאוד חשוב. ההחלטה האם לפתוח בהליך חדלות פירעון או לא היא אינה החלטה שתרצו לקבל בצורה פזיזה. אמנם אנו מסבירים כאן חדלות פירעון מה זה, אך זהו הסבר כללי ומופשט. הוא אינו יורד לעומקם של הדברים וכל המשמעויות, וגם איננו עוסקים בפתרונות אחרים אשר יכולים לסייע לכם ללא חדלות פירעון, כדוגמת הסדר נושים, איחוד תיקים וכו‘. אל תקבלו החלטה ללא התייעצות עם עורך דין חובות.

בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון מגישים אל הממונה על חדלות פירעון ושיקום כלכלי כאשר סכום החוב גבוה מ 153,152.17 ש“ח, או בהוצאה לפועל כאשר מדובר בסכום נמוך מזה.

את הבקשה ניתן להגיש בצורה ידנית או בצורה מקוונת, ולמרות שאינה מחייבת עורך דין, ממש לא תרצו לוותר על שירותיו. לצורך הגשת הבקשה יש לשלם אגרה בסך 900 ש“ח.

במסגרת הבקשה יש למלא טפסים חדלות פירעון, כלומר טופס ארוך בעל מספר פרקים בו אתם נדרשים למסור מידע רב, נכון ומדויק לגבי כל היבט של החוב, ההכנסות, הנכסים וההוצאות שיש לכם. במסגרת הטופס תצטרכו למלא פרטים לגבי בני זוג וילדים, פרטים לגבי השקעות וניירות ערך, פרטים לגבי קצבאות; הכל כולל הכל.

במידה והטופס תקין ההחלטה בעניין תתקבל תוך 30 יום. זוהי עוד סיבה מדוע חשוב להיעזר בשירותיו של עורך דין פשיטת רגל, על מנת לוודא שהכול תקין ולא לסבול מעיכובים מיותרים. אם הבקשה נדחתה, ניתן להגיש ערעור לבית משפט השלום תוך 45 יום.

חדלות פירעון חוק

מתן צו חדלות פירעון

מהרגע שבו ניתן הצו מתחיל ההליך באופן רשמי. מרגע זה מוקפאים כל ההליכים נגד החייב, למעט הליכים פליליים. עליו לעמוס בחובת תשלום חודשי, חוות דיווח על הכנסות והוצאות ומספר הגבלות סטנדרטיות המוטלות על חייבים בהליך.

כאן מתחילה תקופה הנמשכת 9 חודשים לצורך חקירה מעמיקה של חובותיו, הוצאותיו ויכולותיו הכלכליות של החייב. תקופה זו מכונה תקופת הביניים. לכל אורך התקופה על החייב להמשיך לעמוד בצו התשלום ולשתף פעולה באופן מלא ומתוך תום לב עם הנאמן לצורך הבדיקות השונות.

הנאמן הוא בדרך כלל עורך דין או רואה חשבון הממונה מטעם הרשויות. חוסר שיתוף פעולה איתו, או כל ניצול לרעה ואי עמידה בתנאים עלולה להוביל לביטול הצו, כלומר ביטול הליך פשיטת רגל.

תקופת הביניים היא גם השלב שבו הנושים מגישים תביעת חוב, אשר גם אותן הוא בוחן. לאחר כל הבדיקות הנאמן בונה לתכנית לשיקום כלכלי הדורשת את אישור בית המשפט.

בית המשפט יקיים דיון בנושא. הוא עשוי לאשר את התכנית כפי שהיא, או להכניס שינויים ותנאים לפי שיקול דעתו. לאחר שבית המשפט ייתן צו לשיקום כלכלי, תתחיל תקופה של 3 שנים בהמלכה החייב ימשיך לשלם צו תשלום חודשי ויבוצע מימוש של הנכסים לטובת קופת הנשייה. בסופו של ההליך, אם נותרו חובות, ניתן לקבל הפטר חובות.

ישנם גם מצבים שבהם ניתן הפטר חובות לאלתר. אם בית המשפט יראה שאין טעם בהמשך התהליך מכיוון שלחייב אין יכולות כלכליות המאפשרות להגדיל את גביית החוב, הוא עשוי עשוי לתת הפטר לאלתר ובכך יסתיים ההליך.

צריכים עזרה? אתם מוזמנים לפנות למשרדינו -הוראות הגעה למשרדינו בגוגל מפות 

"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה

מאמרים

חדלות פירעון חוק
יצירת קשר
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
עו"ד עופר מצליח
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
אני כאן לרשותך..
Scan the code
היי,
שמי עופר מצליח,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים של חובות, עיקולים וחדלות פירעון.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.