התנגדות לביצוע שטר

התנגדות לביצוע שטר היא הליך שעליכם להשתמש בו אם נפתח נגדכם הליך הוצאה לפועל שאתם מאמינים שאינו מוצדק. מייד נסביר וניתן דוגמאות על הנסיבות בהן יש להגיש התנגדות.

בעולם העסקים והמסחר, לא אחת אנו חותמים על התחייבויות כספיות. שייקים הם דוגמה להתחייבות כספית, אך לא רק. כל חוזה שאנו עושים עם לקוח או ספק הוא בעצם התחייבות כספית שיש לכבד. גם חוזה שכירות של דירה נופל בקטגוריה זו. במידה ולא עמדנו בהתחייבות, הנושים עשויים לפתוח נגדנו הליכי גבייה בהוצאה לפועל.

התנגדות לביצוע שטר

התנגדות לביצוע שטר

עלינו לעמוד בהתחייבויותינו הכספית, לא ניתן סתם כך להתכחש להן. אך מצד שני יתכן שעומדות לזכותנו טענות שונות המפריכות את טענת הזוכה ובכך מביאות לביטול התביעה. לפני שנרד לעומק הדברים חשוב לציין שתמיד מומלץ להיעזר ב עורך דין הוצאה לפועל המכיר היטב את החקיקה והזכויות.

כאשר זוכה פותח תיק בלשכת ההוצאה לפועל, ובטרם נפתחים הליכי גבייה כפי שההוצאה לפועל יודעת לעשות… ישלח אליכם מכתב התרעה האומר כי עליכם לפרוע את החוב תוך 30 יום. אם לא תפרעו את החוב ייחלו הליכי הגבייה ואלו הם לא דברים נעימים. הליכי גבייה פירושים עיקולים והגבלות שונות, כמו למשל עיקול חשבון בנק, עיקול משכורת, עיכוב יציאה מהארץ ועוד.

טופס התנגדות לביצוע שטר

במהלך פרק זמן זה של 30 הימים יש למהר לפנות ל עורך דין לענייני הוצאה לפועל על מנת להגיש טופס התנגדות לביצוע שטר. ישנו טופס מיוחד לשם כך ומעבר למילוי הטופס יש להגיש את כל האסמכתאות המוכיחות את נימוק ההתנגדות שבטופס.

אם מסיבה כלשהי לא תוכלו לעמוד בפרק הזמן, למשל אם יש צורך לאסוף מסמכים שונים יש להגיש בקשת הארכה ובקשה לעיכוב הליכים.

טופס התנגדות לביצוע שטר

צ‘קים חוזרים הוצאה לפועל

שיקיים הם שטר התחייבות שיש לעמוד בו, ולכן במידה ושייק חזר המוטב יכול לפתוח בהליכי הוצאה לפועל על מנת לגבות את התשלום. שיקים יכולים לחזור מסיבות שונות, לעתים אלו הן בעיות טכניות, חשבונות מוגבלים או מחסור במזומנים בחשבון.

גם רושם השיק יכול לתת לבנק הוראה לבטלו בטרם נפרע. אמנם הלקוח אינו נדרש להסביר לבנק מדוע הוא מבקש לבטל את השיק, אך כמובן שאתם צריכים סיבה מוצדקת (כמו למשל ביטול תשלום על שירות שלא קיבלתם), הרי בסופו של דבר המוטב יכול לפנות להוצאה לפועל ולדרוש לגבות את החוב ועליכם להיות מוכנים לכך.

טענות לצורך התנגדות לביצוע שטר

כל טענה מבוססת אשר יכולה להפריך את טענות הזוכה יכולה להתקבל, אך אלו הן הטענות העיקריות:

טענת פרעתי הוצאה לפועל

המשמעות של טענת פרעתי הוצאה לפועל היא שהחוב בעצם נפרע ולפיכך תיק ההוצאה לפועל אינו מוצדק. מקרים שכאלו יכולים להתרחש אפילו בתום לב. לעתים בעולם העסקי ישנם מקרים הנופלים בין הכיסאות, קצת בלגן בארגון ואז המחלקה המשפטית פונה אל ההוצאה לפועל מבלי לשים לב שהחוב בעצם נפרע. קל מאוד לבטל את התיק באמצעות טענה זו, כמובן בתנאי שיש לכם את כל האסמכתאות המוכיחות זאת. למשל אסמכתה על העברה בנקאית.

טענת כישלון תמורה

זוהי גם טענה שכיחה, אך כמו כל טענה אחרת זקוקה להוכחה. טענה זו מתייחסת למקרים שבהם לא קיבלתם את התמורה שהובטחה לכם. למשל כאשר שילמתם לספק עבור סחורה ולא קיבלתם את הסחורה. אם לא קיבלתם שום תמורה הדבר יכול להיות פשוט, אך ישנם מקרים בהם מדובר בכישלון תמורה חלקי או כישלון תמורה חלקי קצוב. עניינים שכאלו עשויים להתגלגל לבתי המשפט הנדרשים להכריע בנושא.

צ‘קים חוזרים הוצאה לפועל

זיוף חתימה

דבר שכיח במקרים בהם נגנבים פנקסי שיקים. הגנב מפזר שיקים ללא הכרה ומזייף את חתימתכם. אתם מצידכם ביטלתם את פנקס השייקים אך הם עדיין מסתובבים בשוק ויכולים לסבך אתכם בבעיות. ואם לא ביטלתם את פנקס השייקים… בעיות חמורות עוד יותר.

יתכנו גם מקרים נוספים כמו קיזוז, צ‘ק ביטחון שמומש שלא בצדק וכו‘.

הגשת התנגדות לביצוע שטר ניתן לעשות באמצעות טופס התנגדות לביצוע שטר. תקנה 106א‘ מאפשרת להגיש את הבקשה בלשכת ההוצאה לפועל שבה היא נפתח הליך הגבייה, או הלשכה הסמוכה לבית המשפט המקומי שלו הסמכות לדון בתביעה.

רשם ההוצאה לפועל יעביר את ההתנגדות לבית המשפט. בית המשפט אינו מקבל את הבקשה באופן אוטומטי, הוא מפעיל שיקולים שונים הבוחנים את הסיכויים והביסוס של ההתנגדות (בקשת רשות להתגונן). מסיבה זו חשוב למלא טופס התנגדות לביצוע שטר בעזרתו של עורך דין מומחה להוצאה לפועל.

במידה ובית המשפט קיבל את ההתנגדות, באחריותכם ליידע את ההוצאה לפועל על החלטת בית המשפט.

טענת פרעתי

עורך דין הוצאה לפועל

התנגדות לביצוע שטר עלולה להיות דבר מורכב במקרים מסוימים. הזוכה מציג לבית המשפט את שטר ההתחייבות שלכם ומהבחינה הזו ידו היא על העליונה. עליכם להוכיח לבית המשפט את טענותיכם בהתאם לעילת ההתנגדות שהגשתם. זה כמובן דורש הגשת אסמכתאות שונות המהוות הוכחות לטענותיכם. רק עורך דין הבקיא בחקיקה ופסקי דין בנושא יכול להבטיח לכם התנהלות יעילה. עורך הדין יכול לבחון את המקרה ולהעריך את סיכוי ההצלחה בטרם פותחים בהליך.

משרדינו נמצא ברחוב הארבעה, תל אביב – גוגל מפות. אנו מעניקים מגוון שירותים בתחום ה הוצאה לפועל, הסדרי חובות, חדלות פרעון ועוד.

צ‘קים חוזרים הוצאה לפועל
"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

5/5
יצירת קשר
לינוי טל
לינוי טל
30/07/2023
עורך דין מקצועי, בעל ידע עצום, מגיב במהירות, סובלני, טוב לב, אמין, חותר להצלחה, לא תצטערו אם תקחו את שירותיו!!
א.
א.
23/07/2023
עופר מצליח עורך דין מקצועי,אמין,סובלני,חושב מחוץ לקופסה. זמין אליך כל היום. ועושה את העבודה על הצד הטוב ביותר. בדיוק מה שהייתי צריך. יש לו ידע רב בנושאים בהם הוא מייצג,לרבות לשון הרע. הוצאה לפועל ועוד. אני חייב לו המון תודה.
טליה בר
טליה בר
03/07/2023
התקשרתי לעו"ד עופר מצליח לקבל יעוץ ראשוני בטלפון והתרשמתי מאוד מהגישה, מהידע והמקצועיות. הבין מהר מאוד את הבעיה ונתן פתרונות מצוינים, ברורים ופרקטיים. תודה רבה עו"ד עופר על היחס, הסבלנות והאכפתיות בעת צרה. לא נעים להגיע לסיטואציות כאלה בחיים, אבל לפעמים אין ברירה ומזל שיש את עו"ד עופר שם. תודה רבה, הלוואי שלא אזדקק יותר לשירותך, אבל במידה וכן, אני יודעת שיש לאן לפנות.
יוסי בנישו
יוסי בנישו
25/06/2023
עופר אדם מאד נחמד ואמין מדבר בגובה העיניים מקצועי ביותר ואפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות, לי אישית עזר מאד בהליך קבלת ההפטר ממליץ מאד
yogev H
yogev H
17/05/2023
אלוף! שירות ומענה עשר מעשר, טיפל לי בתיק לא פשוט בחודש אחד סגר את הכל על המינימום האפשרי. בקיצור מקצוען.
Bar Cohen
Bar Cohen
10/04/2023
עורך דין מצויין מלווה ועוזר בדרכי נועם, מרגיע ומסייע!! בעל סבלנות והסברה ברמה גבוה, יחס אדיב ואישי. הגעתי אליו במקרה, ללא היכרות מוקדמת/ קריאת ביקורות ואני מברכת על כך שהתייעצתי איתו! ללא ספק לקחת את שירותיו, אין הרבה עו״ד כאלו!! תודה רבה על הכל, בכל שירות שאזדקק אפנה אליך שוב!
Lat Vinayb
Lat Vinayb
29/03/2023
התקשרתי לעופר בעקבות הביקורות כאן, היה מאוד סבלני בטלפון ענה על כל השאלות, הזמין אותי לשיחת ייעוץ בחינם. בשיחת הייעוץ ענה על שאלותיי ביושר אדיבות וסבלנות רבה. פרס לפניי כמה אפשרויות פעולה , חדלון פרעון , הסדר נושים ואפילו להמשיך לקיים את העסק תוך כדי .מוכרח לומר שלא ציפיתי יחס ושירות כזה אדיב ללא כל תמורה. נתן לי מחירים הגונים על כל אפשרות שאבחר בהמשך. מקווה להיחלץ מן המצב ושלא איזדקק לשירותיו , אך אם כן אין ספק שאבחר בעופר ללא כל מחשבה שנייה. ממליץ בחום לפנות לעופר. י.ט
בר אדדי
בר אדדי
24/02/2023
ממליצה בחום על עורך הדין עופר מצליח. עורך דין מקצועי, אמין, ישר והגון! קידם במהירות את פנייתנו, נתן לנו מידע והכוונה, היה זמין לנו ונתן לנו שירות מצויין.
Sophia Razon
Sophia Razon
08/02/2023
עופר נחמד, קשוב, מקצועי... הוא נתן לי הסברים ברורים על הכל, עם הרצון האמיתי לעזור לפני הכל.
הוד מורריו
הוד מורריו
02/01/2023
אלוף מטפל בדברים בזמן דואג ומביא את התוצאות הטובות ביותר לא סתם השם משפחה שלו זה מצליח מודה לו על השירות 🙏

מאמרים

יצירת קשר
נקלעתם לחובות?
הסדרי חוב על בסיס תוצאה בלבד
תשלום רק לאחר הסדר החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?