חדלות פירעון חרבות ברזל

חדלות פירעון חרבות ברזל היא עוד מכה שרבים מאזרחי ישראל חוטפים. בימים אלו של לחימה מול ארגון טרור רצחני, ישראלים רבים מתמודדים עם צרות כלכליות. גם עסקים קטנים ובינוניים מתמודדים עם קשיים כלכליים שהם תוצאה ישירה של המציאות הביטחונית, וגם אנשים פרטיים. וכתוצאה מכך רבים פונים או שוקלים לפנות אל הליכי חדלות פירעון בעקבות המצב הכלכלי.

אין שום ספק כי המציאות הביטחונית פגעה קשה בעסקים ומשקי בית פרטיים. גיוס המילואים הנרחב, אי הוודאות, מתקפות הטרור וכל מה שביניהם משליכים באופן ישיר על הפעילות הכלכלית. כאשר באופן טרגי רבים מתמודדים עם ירידה בהכנות מחד גיסא, ומאידך גיסא עלייה בהוצאות בעקבות המלחמה. וכל זה בצל הכאב הגדול על אבדן חיי אדם, והחטופים הנמצאים בידי החמאס.

חדלות פירעון חרבות ברזל

כבר עברו חודשיים מאז תחילת הלחימה, ועדיין איננו רואים את סופה. ניתן לשער כי נראה את המקרים הרבים של חדלות פירעון עקב המלחמה דווקא בחודשים שאחרי המלחמה. וכל זה מצטרף למציאות כלכלית שגם בטרם המלחמה לא הייתה קלה. וראייה לכך ניתן לראות בנתונים מהקיץ האחרון, בטרם פרצה המלחמה – שם ראינו עלייה של למעלה מ 10% במקרים של הליכי חדלות פירעון ליחיד, ועלייה של עשרות אחוזים במקרים של חדלות פירעון של חברה.

חדלות פירעון עקב המצב

לפני שנדבר על חדלות פירעון חרבות ברזל, בואו נדבר על אלו אשר כבר נמצאים בהליכי חדלות פירעון. הבעיה המרכזית היא שגם כאשר נקבעו עבורכם הסדרי תשלום בהם אתם יכולים לעמוד, הנסיבות החדשות גרמו להרעה במצבכם הכלכלי – דבר שפגע ביכולת שלכם לעמוד בהסדרים שנקבעו.

החדשות הטובות הן שההוצאה לפועל והממונה על חדלות פירעון מבינים את הנסיבות ובאים לעזרתכם. כבר בימים הראשונים של הלחימה ראשות האכיפה והגבייה העניקה תנאים מקלים לכל אלפי החייבים הנמצאים בעיצומו של הליך חדלות פירעון.

התנאי המקל הוא דחייה של התשלומים, דבר שתקף לגבי כל מי שנקבע לו צו תשלומים במסגרת הסדר חוב (כלומר לא רק מקרים של חדלות פירעון). רשות האכיפה והגבייה הודיעה כי תאפשר את דחיית התשלומים באופן אוטומטי, כלומר אין צורך להגיש בקשה מיוחדת. לא ינקטו שם צעדים כלפי מי שלא שילם את החוב החודשי, אך ריביות ימשיכו להצטבר. הקלה שנייה היא דחייה של הדוח הדו חודשי (עבור חייב יחיד).

ישנה מעט אי וודאות לגבי כמה זמן ימשכו ההקלות, אך נכון לעכשיו אנו יודעים כי ישנה דחייה גם עבור התשלומים של חודש דצמבר.

חדלות פירעון בעקבות המלחמה

שימו לב כי מדיניות חדלות פירעון בעקבות המצב נקבעת ומשתנה תוך כדי התאמה למצב, ולכן מומלץ לעקוב אחר העדכונים. כמו כן תיתכן מדיניות שונה כלפי חובות בסכום נמוך המנוהלים על ידי ההוצאה לפועל, והחובות המנוהלים על ידי הממונה על חדלות פירעון. לכן מומלץ לפנות לייעוץ משפטי אצל עורך דין הוצאה לפועל. משרדינו עוקב מתעדכן באופן שוטף, ונוכל לספק לכם את המידע העדכני.

חדלות פירעון חרבות ברזל

מאז המלחמה בתי המשפט וכל הרשויות פועלים במתכונת חירום, אך עדיין ניתן להגיש בקשה לפתיחת הליכי חדלות פירעון. ההנחה כי הבום הגדול של בקשות חדלות פירעון עקב המצב יגיע בחודשים שאחרי המלחמה, כאשר הדוחות יתחילו לשקף את המצב. זוהי הצורה שבה עובדת הכלכלה, קודם עסק נפגע, אחר הדבר בא לידי ביטוי בפגיעה בספקים של העסק ובעובדיו, וכך מעגלי הפגיעה הכלכלית הולכים ומתרחבים.
חשוב להיות מודעים כי ישנן תכניות סיוע של משרד האוצר ושל גופים אחרים, תכניות המסייעות לעסקים וגם משקי בית פרטיים לעבור את התקופה הקשה. נכון, כולם מתלוננים כי הסיוע אינו מספיק, אך בכל זאת מוטב לממש את הזכויות המגיעות לכם. ישנן זכויות שונות, כל אחד בהתאם לקריטריונים התקפים לגביו.

חדלות פירעון עקב המצב

חדלות פירעון בעקבות המצב

אם המצב הביטחוני פגע בהכנסות שלכם, ואתם מרגישים כאבן המתגלגלת במדרון, חדלות פירעון חרבות ברזל היא אחת האפשרויות. אך העצה שלנו היא לא למהר להגיש בקשה לפני שתבחנו היטב את כל האפשרויות העומדות בפניכם. זאת כמובן תוכלו לעשות בעזרתו של עורך דין הסדרי חובות.

הליך חדלות פירעון הוא הליך קשה. אמנם בנסיבות מסוימות זהו ממש גלגל הצלה המאפשר לחייבים להתחיל מחדש ולשקם את חייהם. אך זהו הליך ארוך ומורכב שבמהלכו מוטלות על החייב הגבלות שונות. ההליך אינו מתאים לכל סוגי החובות, והחוק מחויב לדאוג גם לאינטרסים של הנושים. כלומר במסגרת ההליך ישנם מאמצים למקסם את גביית החוב, וזאת בין היתר באמצעות מימוש נכסיו של החייב.

כאשר שוקלים חדלות פירעון עקב המלחמה חובה להתייעץ עם עורך דין חדלות פירעון על מנת להבין היטב את כל המשמעויות של ההליך, ולבחון את ההליך תחת הנסיבות המיוחדות שלכם. יתכן כי ישנן אפשרויות אחרות להסדרת החוב.

חדלות פירעון עקב המלחמה חרבות ברזל
חדלות פירעון עקב המלחמה חרבות ברזל

חדלות פירעון עקב המלחמה

מתמודדים עם חובות? חדלות פירעון עקב המצב זה לא דבר קל להתמודד איתו. זה אף פעם לא דבר קל, ולכן אתם זקוקים לעזרה מקצועית. למשרדינו ניסיון רב בהליכי חדלות פירעון ופתרונות של הסדרי חובות. ישנם כלים שונים במסגרת ההוצאה לפועל, כמו גם הסדרים ישירות מול הנושים.

עורך דין חובות עופר מצליח עומד לשירותכם לצורך ייעוץ וניהול כל ההליכים מול ההוצאה לפועל והממונה על חדלות פירעון. אנו מטפלים במגוון נושאים הכוללים בקשה להסדר תשלומים הוצאה לפועל, בקשה לביטול עיקול מקרקעין ועוד.  הוראות הגעה למשרדינו

"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה

מאמרים

חדלות פירעון עקב המלחמה
יצירת קשר
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
עו"ד עופר מצליח
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
אני כאן לרשותך..
Scan the code
היי,
שמי עופר מצליח,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים של חובות, עיקולים וחדלות פירעון.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.