ביטול הליך פשיטת רגל

ישנם מקרים בהם בית המשפט מחליט על ביטול הליך פשיטת רגל. במאמר זה נדבר על השיקולים של בית המשפט ומה בעצם גורם לבית המשפט לקבל החלטה על ביטול הליכי פשיטת רגל. אם אתם נמצאים בתחילתו של הליך זה, כדאי מאוד לקורא ולהיות מודעים לנושא.

דיני חדלות פירעון מגדירים את ההליך לאופן הגשת פשיטת רגל. לאחר שהוגשה הבקשה בצירוף כל המסמכים הנדרשים, הרשות האחראית תבחן את הבקשה. זהו יכול להיות הממונה על חדלות פירעון או לשכת ההוצאה לפועל במקרה של חובות קטנים. במידה והבקשה תתקבל יינתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון. עם מתן הצו יקבע לחייב צו תשלומים חודשי וחובת הגשת דוחות הכנסות והוצאות. כמו כן יוטלו עליו הגבלות שונות כגון צו עיכוב יציאה מהארץ.

מתן הצו פותח תקופת ביניים בה לצד התנאים שעל. החייב לעמוד בהם, תתבצע חקירה של יכולותיו הכלכליות והחובות. המטרה של החקירה היא לבחון את יכולת ההחזר של החייב ולקבוע לו בהמשך הסדר להחזרת החובות. תקופת הביניים נמשכת שנה. במהלכה גם מוקפאים ההליכים המשפטיים כנגד החייב (למעט הליכים פליליים). בתום התקופה, בהנחה שהכול התנהל בצורה כשרה יינתן צו לשיקום כלכלי.

תקופת השיקום הכלכלי נמשכת שלוש שנים וגם היא כוללת צו תשלומים חודשי, הגבלות על החייב וכינוס נכסיו של החייב לצורך סגירת החובות. הרשות הממונה תנסה למקסם את החובות. בסוף תקופת השיקום הכלכלי, ניתן לקבל הפטר על יתרת החובות שלא ניתן לפרוע.

ביטול הליכי פשיטת רגל

ביטול הליכי פשיטת רגל

דוגמה טובה לביטול הליך פשיטת רגל אנו יכולים למצוא בפסק דין של בית משפט השלום בחיפה (34902-04-20). בחודש מאי האחרון השופטת איילת הוך טל ביטלה הליך פשיטת רגל של חייב בשל חוסר תום לבו.

החייב הוא אדם נכה החי מקצבה. חובו עמד 177,000 שקלים, תוצאה של חוב מזונות. השופטת מצאה כמה פגמים בהתנהלותו של החייב, כאשר הפגמים המרכזיים הם:

  1. החייב היה זכאי ל 30,000 שקלים אותם קיבל בירושה. סכום אשר יכל לשמש לצורך הפחתת החוב. אך במקום זאת החייב ביצע הסתלקות מעיזבון לטובת אחיו ובכך ויתר על חלקו. החייב טען שזהו תשלום עבור מגוריו בדירת אחיו.
  2. החייב לא דיווח על הוויתור, הדבר התגלה על ידי הנאמן.

השופטת כתבה בפסק הדין ”מדובר ביחיד אשר בחר להסתלק מחלקו היחסי והמצומצם למדיי בעיזבון הוריו המנוחים וזאת רק בעת האחרונה, כאשר במצבו האישי לא חל כל שינוי מאז ההסתלקות. לא מצאתי בנימוקי היחיד טעם ענייני אמתי להסתלקות זו. ודוק, אף אם אקבל את עמדת היחיד לפיה לא הסתלק מעיזבון ההורים כי אם שילם את חלקו לאחיו עבור מגורים בדירת ההורים במשך שנים ללא תשלום, אזי נחזה כי הוא ובני משפחתו 'התגייסו', לכאורה, לתכנון מוקדם של צוואת האב המנוח שממנה נגרע חלקו של היחיד ולא בכדי. דהיינו, מדובר במהלך מתוכנן שנועד למנוע מהיחיד זכויות על מנת שלא לאפשר לנושה לגבות את חובה“

דיני חדלות פירעון נועדו לסייע לחייבים, אך החוק גם מעוניין למנוע מצבים של ניצול לרעה. לכן ישנו עיקרון חשוב עבור בית המשפט – תום לב. בית המשפט מצפה מהחייב להתנהל בתום לב במהלך ההליך. המשמעות של זה היא שעליו לשתף פעולה עם הממונה, להגיש את כל המסמכים, לדווח על ההכנסות ולהיות שותף פעיל בהליך גביית חוב אפקטיבי המשקף את יכולותיו הכלכליות האמתיות.

במידה ובית המשפט ימצא חוסר תום לב בהתנהלותו הוא עשוי להחליט על ביטול הליך פשיטת רגל. כאשר נפתח ההליך הוקפאו כל ההליכים המשפטיים לצורך גביית החוב. ולכן המשמעות של ביטול הליכי פשיטת רגל היא שהחייב נזרק בחזרה אל המים הקרים. שוב הוא ימצא את עצמו מתמודד עם תביעות משפטיות, עיקולים ודרישות לתשלום חוב.

ביטול הליך פשיטת רגל

דיני חדלות פירעון

דיני חדלות חדלות פירעון הם למעשה הוראות החוק לחדלות פירעון ושיקום כלכלי. כיום ההתנהלות בישראל היא על פי חוק זה אשר נכנס לתוקף בספטמבר 2019 והחליף את פקודת פשיטת הרגל. החוק הביא איתו שינויים רבים בכל צורת ההתנהלות של פשיטת רגל והגופים הממונים על ההליך. זהו חוק ארוך ומורכב ויש בו גם הפרדה בין המקרים של חדלות פירעון ליחיד וחדלות פירעון של חברה, עניין שהוא מורכב יותר.

החוק החדש נועד לסייע למי שהגיע לחדלות פירעון ואין לו את המשאבים לפרוע את חובותיו. החוק מנסה למקסם את גביית החוב ומאזן בין אינטרסים ציבוריים לבין האינטרסים של המעורבים (חייבים ונושים).

החוק שם דגש גדול על שיקומו הכלכלי של החייב. הוא מציע תקופה מוגבלת בזמן שבה ימוצו אפשרויות הגבייה באמצעות צו תשלומים וכינוס נכסים, ובסופו מתבצע הפטר חובות המאפשר לחייב להתחיל מחדש.

החוק אינו מעניק פתרון קל להתחמקות מתשלום חובות. הוא משתמש בכלים שונים על מנת לחקור את יכולותיו הכלכליות של החייב ולמקסם את גביית החוב. במסגרת רוח זו בתי המשפט רוצים לדעת כיצד נוצר החוב. הכנת תצהיר חוב הוא חלק אינטגרלי מהגשת בקשה לחדלות פירעון. החוק מבין שאנשים עלולים להיקלע לחובות בתום לב. וכאשר הם פונים לעזרת החוק בבקשה להסדיר את החוב באמצעות הליך פשיטת רגל, החוק מושיט להם יד. אך מצד שני החוק מצפה שכל התנהלותם תהיה בתום לב.

לקריאה נוספת בנושא חוק חדלות פירעון החדש.

דיני חדלות פירעון

ביטול הליך חדלות פירעון

הדבר הראשון שכדאי להגיד בנושא של חדלות פירעון היא שאין למהר לפתוח בהליך. כדאי לפנות ל עורך דין חובות ולבדוק האם זהו באמת הצעד הנכון לעשות. לא כל חובות הם ברי הפטר, וגם לא בכל מקרה זוהי הדרך האידאלית להתמודד עם החובות. במידה וההחלטה היא לפתוח בהליך, חשוב להתנהל בעזרתו של עורך דין על מנת לא לעשות טעויות שיתפרשו בעיני בית המשפט כחוסר תום לב.

במידה ובית המשפט החליט על ביטול הליכי פשיטת רגל, ניתן להגיש ”בקשה להסרת מחדלים“. זהו הסיכוי היחידי לחזור להליך פשיטת הרגל וחשוב לעשות זאת באמצעות עורך דין.

הוראות הגעה למשרדינו בגוגל מפות

ביטול הליך פשיטת רגל
"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

5/5
יצירת קשר
לינוי טל
לינוי טל
30/07/2023
עורך דין מקצועי, בעל ידע עצום, מגיב במהירות, סובלני, טוב לב, אמין, חותר להצלחה, לא תצטערו אם תקחו את שירותיו!!
א.
א.
23/07/2023
עופר מצליח עורך דין מקצועי,אמין,סובלני,חושב מחוץ לקופסה. זמין אליך כל היום. ועושה את העבודה על הצד הטוב ביותר. בדיוק מה שהייתי צריך. יש לו ידע רב בנושאים בהם הוא מייצג,לרבות לשון הרע. הוצאה לפועל ועוד. אני חייב לו המון תודה.
טליה בר
טליה בר
03/07/2023
התקשרתי לעו"ד עופר מצליח לקבל יעוץ ראשוני בטלפון והתרשמתי מאוד מהגישה, מהידע והמקצועיות. הבין מהר מאוד את הבעיה ונתן פתרונות מצוינים, ברורים ופרקטיים. תודה רבה עו"ד עופר על היחס, הסבלנות והאכפתיות בעת צרה. לא נעים להגיע לסיטואציות כאלה בחיים, אבל לפעמים אין ברירה ומזל שיש את עו"ד עופר שם. תודה רבה, הלוואי שלא אזדקק יותר לשירותך, אבל במידה וכן, אני יודעת שיש לאן לפנות.
יוסי בנישו
יוסי בנישו
25/06/2023
עופר אדם מאד נחמד ואמין מדבר בגובה העיניים מקצועי ביותר ואפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות, לי אישית עזר מאד בהליך קבלת ההפטר ממליץ מאד
yogev H
yogev H
17/05/2023
אלוף! שירות ומענה עשר מעשר, טיפל לי בתיק לא פשוט בחודש אחד סגר את הכל על המינימום האפשרי. בקיצור מקצוען.
Bar Cohen
Bar Cohen
10/04/2023
עורך דין מצויין מלווה ועוזר בדרכי נועם, מרגיע ומסייע!! בעל סבלנות והסברה ברמה גבוה, יחס אדיב ואישי. הגעתי אליו במקרה, ללא היכרות מוקדמת/ קריאת ביקורות ואני מברכת על כך שהתייעצתי איתו! ללא ספק לקחת את שירותיו, אין הרבה עו״ד כאלו!! תודה רבה על הכל, בכל שירות שאזדקק אפנה אליך שוב!
Lat Vinayb
Lat Vinayb
29/03/2023
התקשרתי לעופר בעקבות הביקורות כאן, היה מאוד סבלני בטלפון ענה על כל השאלות, הזמין אותי לשיחת ייעוץ בחינם. בשיחת הייעוץ ענה על שאלותיי ביושר אדיבות וסבלנות רבה. פרס לפניי כמה אפשרויות פעולה , חדלון פרעון , הסדר נושים ואפילו להמשיך לקיים את העסק תוך כדי .מוכרח לומר שלא ציפיתי יחס ושירות כזה אדיב ללא כל תמורה. נתן לי מחירים הגונים על כל אפשרות שאבחר בהמשך. מקווה להיחלץ מן המצב ושלא איזדקק לשירותיו , אך אם כן אין ספק שאבחר בעופר ללא כל מחשבה שנייה. ממליץ בחום לפנות לעופר. י.ט
בר אדדי
בר אדדי
24/02/2023
ממליצה בחום על עורך הדין עופר מצליח. עורך דין מקצועי, אמין, ישר והגון! קידם במהירות את פנייתנו, נתן לנו מידע והכוונה, היה זמין לנו ונתן לנו שירות מצויין.
Sophia Razon
Sophia Razon
08/02/2023
עופר נחמד, קשוב, מקצועי... הוא נתן לי הסברים ברורים על הכל, עם הרצון האמיתי לעזור לפני הכל.
הוד מורריו
הוד מורריו
02/01/2023
אלוף מטפל בדברים בזמן דואג ומביא את התוצאות הטובות ביותר לא סתם השם משפחה שלו זה מצליח מודה לו על השירות 🙏

מאמרים

יצירת קשר
נקלעתם לחובות?
הסדרי חוב על בסיס תוצאה בלבד
תשלום רק לאחר הסדר החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?