כתב תביעה לסכום קצוב

כתב תביעה לסכום קצוב הוא פשוט יותר ממה שאתם חושבים, זהו הליך המתבצע ישירות מול ההוצאה לפועל ואינו דורש פניה אל בית המשפט. אך מנגד תביעה לסכום קצוב יכולה גם לגרור בעיות שונות שאתם לא מצפים להן.

במאמר זה נסביר מהיר תביעה על סכום קצוב, ומה זה תביעה על סכום קצוב מסלול מקוצר. וכמובן איך מגישים את התביעה, והאם יש צורך בעזרתו של עורך דין חובות או שניתן לעשות זאת לבד?

תביעה לסכום קצוב

המושג תביעה על סכום קצוב נובע מתוך סעיף 81א1 לחוק ההוצאה לפועל. זהו הליך המתאפשר בעקבות שינוי שהוכנס בחוק בשנת 2005, מתוך מטרה להקל על האזרחים ולהפחית את העומס על בתי המשפט. להלן לשון החוק:

81א1. (א)  תביעה שהיא אחת מאלה:
(1)   תביעה על סכום כסף קצוב הבאה מכוח חוזה או התחייבות מפורשים, שיש עליה ראיה בכתב;
(2)   תביעה הבאה מכוח חיוב לשלם סכום כסף קצוב שעילתו בהוראה מפורשת של חיקוק,
ניתן לבקש לבצעה בהוצאה לפועל כמו פסק דין של בית משפט בכפוף להוראות סעיף זה, ובלבד שסכום התביעה אינו עולה על 75,000 שקלים חדשים ביום הגשתה, והוא אף אם עלה הסכום לאחר מכן מחמת הפרשי ריבית או הצמדה (בסעיף זה – תביעה על סכום קצוב).
הליך זה מאפשר לזוכה לפנות אל ההוצאה לפועל, מבלי להידרש לפסק דין של בית משפט. כלומר הוא פונה ישירות להוצאה לפועל באמצעות הגשת כתב תביעה לסכום קצוב.

תביעה לסכום קצוב

לצורך הגשת התביעה יש לעמוד בתנאים הבאים:

סכום התביעה – תביעה לסכום קצוב מוגבלת לסכום של 75,000 ש“ח ביום הגשתה. הסכום עשוי להיות מעט גבוה יותר, כתוצאה מחישובי ריבית, אגרות והוצאות שונות שיכללו בתביעה אך הדגש הוא כי הסכום לא יכול לעבור את ה 75,000 ביום הגשת התביעה.

סכום קצוב – התביעה צריכה להיות על סכום שניתן לחשב אותו בצורה אריתמטית פשוטה. למשל זוהי לא תביעת נזיקין בה עורכי דין מציגים טיעונים לצורך חישוב הפיצוי. הסכם הלוואה שבו מוגדר סכום, מועד פירעון וריבית, הוא דוגמה טובה לסכום קצוב.

תביעה מכוח חיוב הקיים בהוראה מפורשת של חיקוק – לדוגמה דוחות חנייה מהעירייה הן דוגמה לסכום קצוב הנובע מתוך חקיקה.

דרישת הראיה בכתב – כל ראיה בכתב המלווה בחתימתו של החייב תתקבל. לצורך העניין תכתובת מייל או הודעות SMS, כל עוד יש בהם אמצעי זיהוי של חתימה דיגיטלית יכולות להתקבל.

כתב תביעה לסכום קצוב

כתב תביעה לסכום קצוב

בטרם הגשת כתב תביעה לסכום קצוב, עליכם לשלוח התראה לחייב. את ההתראה יש לשלוח בדואר רשום, אתם תצטרכו לצרף את ההתראה עם הוכחת המסירה לכתב התביעה.

הערה לגבי אישור מסירה; ישנם אנשים המנסים להתחכם ולא לחתום על אישור המסירה או לסרב לקבל את ההתראה – על פי החוק זו המצאת התראה כדין.

החייב רשאי להגיב למכתב ההתראה, ואם עשה זאת יש לצרף את תגובתו לתביעה.

לצורך הגשת התביעה יש למלא את הטופס המתאים (טופס 203), אותו תוכלו למצוא באתר האינטרנט של ההוצאה לפועל.
לטופס לצרף את הראייה המוכיחה את סכום החוב, ואת כתב התביעה. יש לצרף את ההתראה ואישור המסירה, ותגובת החייב אם ישנה.
הבקשה כרוכה בתשלום אגרה.

לאחר שהוגשה הבקשה, בהנחה כי הכל נמצא תקין והדרישה שלכם מוצדקת – ההוצאה לפועל תשלח לחייב אזהרה מטעמה. זוהי דרישה לשלם את החוב תוך 30 ימים, ולא ההוצאה לפועל רשאית להפעיל נגדו הליכי גבייה.

מבחינת החייב, הוא יכול לפעול כמו כל דרישת תשלום מטעם ההוצאה לפועל. הוא יכול לשלם את החוב במלואו, לבקש צו תשלומים או חקירת יכולות, או להגיש התנגדות/טענת פרעתי.

אם החייב לא נקט בשום פעולה, כלומר לא הסדיר את החוב, ולא הגיש התנגדות, בחלוף המועד לתשלום ייחלו הליכי הגבייה העשויים לכלול עיקולים וסנקציות שונות.

תביעה על סכום קצוב מסלול מקוצר

קיים גם הליך תביעה על סכום קצוב מסלול מקוצר, המאפשר להקל יותר על גביית החוב. מסלול זה מיועד עבור חובות בסכום שאינו עולה על 25 אלף שקל. אך שימו לב כי גם אם החוב נמוך מ 25,000 שקל, עדיין מותר לכם לתבוע במסלול הרגיל.

במסגרת הליך זה ההוצאה לפועל פונה אל החייב ומנסה להסדיר את החוב, תוך כדי מינימום מעורבות של הזוכה. בניגוד לתיקי הוצאה לפועל בהם הזוכה נדרש הגיש בקשות שונות על מנת לקדם את התיק, זהו מסלול שאמור להיות ”שגר ושכח“.

מלבד התנאי שגובה החוב לא עולה על 25,000 שקל, יש לוודא כי החייב לא הוכרז כחייב מוגבל באמצעים ואינו נמצא בהליך חדלות פירעון. כמו כן, ישנה דרישה כי סך החובות של החייב לא יעלה על 100,000 שקל.

הליך זה אינו מיועד עבור חוב מזונות או חובות של משכון או משכנתא.

תביעה על סכום קצוב מסלול מקוצר

עורך דין הוצאה לפעול

אז לכאורה הכל נשמע פשוט, אז האם באמת צריך עורך דין הוצאה לפועל לצורך הגשת תביעה לסכום קצוב?

למרות כי ההליך תוכנן להיות פשוט, בפועל יתכנו סיבוכים רבים. למשל תסריט מאוד שכיח הוא שבכלל לא ניתן לאתר את החייב. אמנם עומד לרשותכם הליך פשוט שכזה, אבל לאן תשלחו את מכתב ההתראה?

ויתכן כי החייב יגיש התנגדות לדרישת התשלום, ואתם עשויים למצוא את עצמכם מיואשים מהליכי ההוצאה לפועל. לכן הפתרון המתבקש היא להיעזר בעורך דין בעל ניסיון בגביית חובות.

עורך דין חובות עופר מצליח – משרדינו מתעסק במגוון נושאי הוצאה לפועל, חדלות פירעון, התחדשות עירונית, הסדרי חובות ועוד.

כתובת משרדינו בגוגל מפות.

"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה

מאמרים

תביעה על סכום קצוב מסלול מקוצר
יצירת קשר
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
עו"ד עופר מצליח
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
אני כאן לרשותך..
Scan the code
היי,
שמי עופר מצליח,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים של חובות, עיקולים וחדלות פירעון.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.