עורך דין עיקולים

עורך דין עיקולים מעניק ייצוג משפטי וסיוע לכל אלו המתמודדים עם הליכי הגבייה הקשים של ההוצאה לפועל, הליכים הכוללים אמצעים להפעלת לחץ על החייב וגביית החוב.

ההוצאה לפועל עשויה להשתמש בסוגים שונים של עיקולים והגבלות, כמו למשל עיקול משכורת, עיקול חשבון בנק ועיקול סוגים שונים של נכסים. בעבר אפילו התבצע עיקול חשבון נהיגה, אך הליך זה כבר לא קיים. אין ספק כי אלו הם צעדים יעילים לצורך הפעלת לחץ על החייב וגביית החוב.

הסרת הגבלות

עורך דין עיקולים

ישנן דרכים בהם עורכי דין פועלים לצורך הסרת הגבלות. בעיקרון ישנן 4 אפשרויות פעולה שאפשר לנקוט בהם לצורך הסרת עיקול:

  1. בדיקת החוקיות של ההליך. עיקולים צריכים להתבצע על פי חוק. החוק מגדיר בצורה ברורה מה מותר לעקל ומה אסור, וגם מהם ההליכים לצורך ביצוע העיקול. אם משהו התבצע שלא כדין, זוהי עילה להגשת בקשת ביטול עיקול בהוצאה לפועל.
  2. סנקציה שאינה מידתית או זו הפוגעת באופן קשה בחייב או בני משפחה התלויים בו. ישנם מקרים בהם העיקול פוגע בצורה קשה ולא מידתית בחייב ובני משפחתו, ואף מקשה עליו להחזיר את החוב. יתכן כי העיקול יפגע ביכולת שלו להתפרנס, דבר שאינו משרת את המטרה.
  3. הסדרת החוב. האפשרות השלישית היא הגעה להסדר מול ההוצאה לפועל או מול הנושים. ישנן אפשרויות של צו תשלומים או איחוד תיקים בהוצאה לפועל, ואפשר גם להגיע להסדר ישירות מול הנושה. אם הוטל עיקול, נושה יכול להגיש בקשה להסרתו והעיקול יוסר באופן אוטומטי.
  4. הכרזה על פשיטת רגל – חדלות פירעון היא עוד סוג של הסדר חוב, אך קצת יותר קיצוני ומורכב. במסגרת הליך חדלות פירעון ישנה עצירה של הליכי הגבייה (כלומר העיקולים). אך מנגד זהו הסדר מגביל הנמשך 4 שנים, ובפני עצמו כולל הגבלות על חייב.

אם הינך מתמודד עם עיקול, פנה אל עורך דין עיקולים עופר מצליח. אנו נבחן את נסיבות המקרה ונמצא את אפשרויות הפעולה המתאימות לצורך הסרת הגבלות ועיקולים.

סוגי עיקולים

ישנם סוגים שונים של עיקולים שאפשר להטיל על החייב. אך במקרה של אדם פרטי, בדרך כלל העיקולים האפקטיביים ביותר הם עיקול מקרקעין, עיקול רכב, עיקול חשבון בנק ועיקול משכורות.

עיקול משכורת / עיקול חשבון בנק – שני עיקולים קשים מאוד שההוצאה לפועל עשויה להשתמש בהם. אילו הם עיקולים של כספים שנמצאים בידי צד ג‘ (המעסיק או הבנק), ועליהם לשתף פעולה עם ההוצאה לפועל.

עיקול רכב – זהו גם כלי אפקטיבי מכיוון שעיקול הרכב משפיע באופן ישיר ומידי על החייב. לגבי מימוש העיקול, כאשר מדובר ברכבים משומשים שמראש ערכם אינו גבוה, בדרך כלל ההוצאה לפועל לא תנסה למכור אותם.

עיקול מקרקעין – בדרך כלל מדובר בעיקול דירת מגורים, ויש להניח שמי שהסתבך בחובות בהוצאה לפועל הוא אינו מרובה נכסים.

הסרת הגבלות

הסרת הגבלות

עיקולים הם אינם הסנקציה היחידה שבה משתמשת ההוצאה לפועל, ישנן גם הגבלות שונות שהן אינן עיקול. אופן הסרת הגבלות דומה לאופן הסרת עיקול, וגם בזה מטפל עורך דין עיקולים.

אולי ההגבלה המפורסמת ביותר היא צו איסור יציאה מהארץ, הגבלה אשר ניתנת כאשר ישנו חשש כי החייב מתכנן להימלט ולהתחמק מתשלום החוב. אך ישנן גם הגבלות נוספות כמו איסור שימוש בכרטיסי חיוב, מניעת ייסוד תאגיד או כהונה בתאגיד, רישום כלקוח מוגבל בבנק והגבלת על החזקה/חידוש של דרכון.

ביטול איסור יציאה מהארץ הוא דבר מורכב, אך אפשרי. ישנם מקרים רבים בהם חייבים צריכים לצאת לחוץ לארץ, כמו למשל בעקבות מחלה שלהם או מישהו מבני המשפחה או נסיעות לצורך עבודה (שאותן יחסית קל לאשר).

הוצאה לפועל עורך דין מסייע בהגשת הבקשה לביטול צו איסור יציאה מהארץ. לא נרחיב לגבי הליך זה, רק נציין שישנם תנאים בסיסים כמו ערבים לחזרתכם לארץ והתנאי הבסיסי שכל העלויות ישולמו על ידי צד שלישי (למשל המעסיק).

עיקול רישיון נהיגה

בעבר היה מקובל מאוד לעקל את רישיון הנהיגה של חייבים בהוצאה לפועל, אך החל מ 10.2.22 הליך זה בוטל על ידי הכנסת. ערב ביטולו של ההליך היו קרוב ל 200,000 חייבים שרישיונם עוקל.

עיקול זה נועד לקדם גביית חובות, אך בפועל יצר מצב שבו נהגים רבים נוהגים ללא רישיון נהיגה, ולפיכך גם ללא ביטוח.

לאחר בחינה של אפקטיביות כלי זה (עיקול רישיון נהיגה), החליט שר המשפטים דאז גדעון סער לתקן את החוק ולבטל את השימוש בכלי זה.

עורך דין עיקולים

עיקול רישיון נהיגה

תפקידו של עורך דין עיקולים הוא להעניק לכם את כל הסיוע המשפטי בעת הגשת הבקשה לצורך הסרת העיקולים וההגבלות. כאשר האתגר המרכזי הוא מציאת הנימוקים הרלוונטיים לצורך הסרת ההגבלה.

עורך דין חובות עופר מצליח מביא ניסיון רב בתחום חובות וסוגיות הוצאה לפועל. סיוע בהסרת עיקולים הוא רק פן אחד בתמונה הגדולה – הסדרי חובות. כלומר ביטול העיקול הוא צעד נקודתי, אך חשוב לראות את הדברים בראייה רחבה ולמצוא פתרון כולל לחוב.

אנו מטפלים בכל נושאי החובות, לרבות הסדר חוב לבנק, חובות ארנונה ועוד.

משרדינו נמצא ברח' הארבעה 28 ת"א מגדל צפוני קומה 5 – הוראות הגעה

"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה

מאמרים

עיקול רישיון נהיגה
יצירת קשר
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
עו"ד עופר מצליח
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
אני כאן לרשותך..
Scan the code
היי,
שמי עופר מצליח,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים של חובות, עיקולים וחדלות פירעון.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.