תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל

תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל היא הליך שנועד לסייע לגבות חובות מבלי לערב את בית המשפט. זהו הליך המתאים למקרים מסוימים, והוא יכול לחסוך הרבה בירוקרטיה עבור הזוכים.

אך יש לזכור כי תמיד תיתכן התנגדות לביצוע תביעה על סכום קצוב, ולכן כדאי לעשות הכל בעזרתו של עורך דין הוצאה לפועל אשר מסיע לגבות את החוב.

באופן כללי יש להתחיל עם התראה בטרם הגשה לביצוע של תביעה על סכום קצוב, ובחלוף הזמן הקבוע בחוק ניתן להגיש את התביעה עצמה.

התראה בטרם הגשה לביצוע של תביעה על סכום קצוב

תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל

הגשת תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל מתאימה למקרים בהם תובעים על חוב כספי שאותו ניתן לחשב בקלות באמצעות חישוב מתמטי. למשל אם מדובר בחוב ארנונה, הרשות המקומית יכולה להגיש את התביעה כנגד הנישום – ניתן בקלות לחשב את תשלומי הארנונה ותוספות הריבית.

וזאת בניגוד למקרים מורכבים יותר בהם נדרש להפעיל שיקול דעת ולקבל החלטות שיפוטיות. לצורך העניין תביעת נזיקין – זוהי תביעה מורכבת שבה מציגים לבית המשפט את הטיעונים שבעזרתם השופט יקבע את הסכום.

ולא רק שזה חייב להיות סכום אותו ניתן לחשב בצורה מתמטית, הוא לא יכול להיות יותר מ 75,000 שקלים.

וישנו גם תנאי שלישי הקובע שזו חייבת להיות התחייבות חוזית או התחייבות בכתב.

לצורך הגשת התביעה יש למלא טופס 203 ולצרף את כתב התביעה ואת הראיות לחוב. וכמובן יש לצרף העתק התראה בטרם הגשה לביצוע של תביעה על סכום קצוב ואישור מסירה.

הגשת הבקשה כרוכה בתשלום אגרה.

התראה בטרם הגשה לביצוע של תביעה על סכום קצוב

באופן כללי, בעולם המשפטי מקובל לשלוח מכתב התראה לפני שפותחים בהליכים משפטיים. זהו נוהג מקובל ויש בו הרבה מאוד היגיון. עבור הזוכה זוהי הצהרה המוכיחה שהוא רציני ומתכוון לפתוח בהליך משפטי לצורך קבלת החוב המגיע לו.

ועבר החייב זוהי הזדמנות לעשות חושבים. האם מוטב לי לשלם את החוב או שאני באמת רוצה להיגרר להליך משפטי יקר שאני צפוי להפסיד בו?

לא סתם אנו אומרים בהקשר של גביית חובות, כי מכתב התראה מעורך דין הוא במקרים רבים כל מה שצריך על מנת לגבות את החוב.

אך במקרה הספציפי הזה, התראה בטרם הגשה לביצוע של תביעה על סכום קצוב היא חובה חוקית לצורך תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל.

כאשר פונה אלינו לקוח, אנו קודם כל בודקים האם הוא עומד בתנאים להגשת תביעה על סכום קצוב. ובמידה והלקוח עומד בתנאים, אנו מנסחים מכתב התראה בטרם הגשה לביצוע של תביעה על סכום קצוב.

התנגדות לביצוע תביעה על סכום קצוב

הליך מקוצר לעומת הליך רגיל

תביעה על סכום קצוב נועדה לקצר בירוקרטיה ולהפחית את העומס על בתי המשפט. ובמסגרת ההליך, אפילו קיים הליך מקוצר עוד יותר המתאים למקרים שבהם החוב הוא עד 25,000 שקלים.

ההליך המקוצר נמשך כ 8 חודשים והוא מאפשר לזוכה לגבות את החוב גם ללא עזרתו של עורך דין גביית חובות. בהליך זה אין צורך להגיש בקשות שונות על מנת לקדם את התיק. הוא נועד לתפקד כהליך ”שגר ושכח“, המטיל את האחריות על רשם ההוצאה לפועל. האם זה באמת מתקיים בצורה מושלמת? ככל הנראה לא.

התנגדות לביצוע תביעה על סכום קצוב

ועכשיו נדבר על התנגדות לביצוע תביעה על סכום קצוב. למרות שזהו הליך מקוצר שנועד לזרז עניינים ולחסוך בבירוקרטיה, עדיין לחייב קיימת זכות להתנגד לתביעה. החוק מעניק לחייב 30 ימים להגשת ההתנגדות, וניתן גם לבקש ארכה.

ההתנגדות יכולה להיות התנגדות לגופו של עניין, גם גם התנגדות מנימוקים טכניים.

לא משנה באיזה צד של המתרס הינך נמצא. האם אתה הזוכה המגיש את התביעה, או החייב המעוניין להגיש התנגדות – הצורה הנכונה להתנהל באמצעות ליווי של עו“ד הוצאה לפועל. ולכן כדאי כבר עכשיו לפנות למשרד עורך דין מחיקת חובות והוצאה לפועל עופר מצליח.

תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל

עו“ד חובות עופר מצליח

עורך דין חובות עופר מצליח עומד לשירותם של חייבים וזוכים במגוון שירותים משפטיים בתחום של גביית חובות, חדלות פירעון, ביטול הגבלות בהוצאה לפועל ועוד.

עורך דין עופר מצליח הוא בוגר המסלול האקדמי של המכללה למנהל, וגם מוסמך בגישור. במהלך התמחותו והמשך הדרך המקצועית רכש ניסיון רב בתיקי פשיטת רגל, הסדרי חובות ונושאים בתחום של התחדשות עירונית.

עורך דין חובות עופר מצליח – הוראות הגעה למשרדינו

"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה

מאמרים

תביעה על סכום קצוב בהוצאה לפועל
יצירת קשר
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
עו"ד עופר מצליח
חייבים לך כסף?
טיפול מהיר ויעיל בגביית חובות, כולל שיקים
חוזרים, חובות בהוצאה לפועל, פסקי דין ועוד.

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
אני כאן לרשותך..
Scan the code
היי,
שמי עופר מצליח,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים של חובות, עיקולים וחדלות פירעון.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.