ביטול הגבלת רישיון נהיגה

בכל הנוגע לנושא של ביטול הגבלת רישיון נהיגה, בשנת 2022 חל שינוי גדול בנושא הגבלת רישיון נהיגה.

במסגרת הליכי הגבייה, ההוצאה לפועל רשאית להטיל על החייב הגבלות שונות. מבלי להיכנס כרגע לתנאי הסף הקבועים בחוק, באופן כללי אלו הן הגבלות המפעילות לחץ רב על החייב. לצורך העניין זוהי יכולה להיות הגבלה על אחזקת דרכון/חידוש דרכון, עיכוב יציאה מהארץ ועוד.

במשך שנים הגבלת רישיון נהיגה הייתה אחת מהסנקציות שהפעילה ההוצאה לפועל. סנקציה שכזו יצרה לחץ רב על החייב ובמקרים רבים גם בני משפחתו. אך בנסיבות שונות ההוצאה לפועל נאלצה להתחשב ולבטל את ההגבלות. למשל חייבים רבים הגישו בקשת ביטול עיקול רישיון נהיגה כאשר הרכב היה הכרחי לצורך פרנסתם (למשל נהג מונית או נהג הובלות), וגם במקרים אחרים כמו למשל צורך להסיע בן משפחה הסובל מנכות.

ביטול הגבלת רישיון נהיגה

ביטול עיקול רישיון נהיגה

בעבר לצורך ביטול עיקול רישיון נהיגה החייבים נאלצו להגיש בקשה באמצעות טופס 214. הבקשה הוגשה אל רשם ההוצאה לפועל ובה הוצגו הנימוקים לביטול ההגבלה, והראיות התומכות בהם. לאחר הגשת בבקשה היא נבחנה על ידי ההוצאה לפועל, וכללה גם את בקשת תגובתו של הזוכה לעניין הגשת בקשת ביטול הגבלה.

חייב יכול להגיש את הבקשה גם ללא עזרתו של עורך דיו הוצאה לפועל, אך בדרך כלל הדבר אינו יעיל. על החייב להציג נימוקים, כאשר בדרך כלל הנימוק לביטול הגבלות על רישיון הנהיגה היה קשור לפגיעה בהכנסה או בתפקוד היומיומי, אך לפעמים גם פגמים בתיק ההוצאה לפועל היו עילה להגשת הבקשה לביטול הגבלות.

כיום אין צורך להגיש בקשת ביטול עיקול רישיון נהיגה ; ההליך של הגשת בקשה באמצעות טופס 214 עדיין נשאר רלוונטי לגבי הגבלות ועיקולים אחרים שמטילה ההוצאה לפועל, כמו למשל ביטול עיקול חשבון בנק.

הגבלת רישיון נהיגה

בתחילת שנת 2022 היו בישראל למעלה מ 150,000 נהגים שרישיונם בוטל בעקבות חוב. במשך שנים רבות היו גורמים שהגישו עתירות לבג“ץ, ודרשו להסיר את המגבלה בטענה שהיא אינה חוקתית ויש בה פגיעה בזכויות יסוד. בית המשפט דחה את העתירות מכיוון שהוא כאן ראה איזון בחוק ההוצאה לפועל בין הצרכים של החייבים והזוכים. הגבלה על רישיון נהיגה לא הוטלה בקלות ראש, והחוק אפשר ביטול הגבלת רישיון נהיגה כאשר הדבר גרם לפגיעה גדולה בחייב.

ביטול עיקול רישיון נהיגה

ביטול הגבלת רישיון נהיגה

לאחר שנים בהן ההוצאה לפועל השתמשה בכלי זה, בשנת 2022 חל שינוי. מליאת הכנסת החליטה לאשר את הצעת החוק המבטלת בצורה גורפת השימוש בסנקציה זו. ההחלטה נכנסה לתוקף ב 10 לפברואר 2022.

עם כניסת ההחלטה לתוקף כל הגבלות הרישיון שהוטלו אינן תקפות, ואין צורך להגיש בקשה לביטול הגבלות בהוצאה לפועל. אך שימו לב כי אם חלפו יותר מ 24 חודשים מאז נשלל מכם הרישיון, על פי דרישות משרד התחבורה תצטרכו לעבור שוב את מבחן התאוריה. ואם חלפו 36 חודשים תצטרכו גם לעבור את מבחן הנהיגה המעשי. אלו הן תקנות של משרד התחבורה, הן אינן קשורות לחוק ההוצאה לפועל והן עדיין בתוקפן – ביו אם רישיונכם נשלל על ידי בין הדין לתעבורה ובין עם עוקל על ידי ההוצאה לפועל.

לאחר השינוי בחוק, עדייו ההוצאה לפועל יכולה להשתמש בכלים הבאים:

  1. הגבלה על החזקת דרכון או חידוש דרכון.
  2. צו עיכוב יציאה מהארץ.
  3. חשבון מוגבל מיוחד.
  4. איסור שימוש בכרטיסי חיוב.
  5. מגבלת ייסוד תאגיד לפייה לא יוכל להיות בעל עניין בתאגיד, באופן ישיר או בעקיפין. במידה והחייב מכהן בתאגיד, יהיה עליו להפסיק את כהונתו.

במסגרת הנימוקים לשינוי החוק הועלו הטענות על כך שהמגבלה רק פגעה במצבם הכלכלי של חייבים והקשתה עליהם לפדות את החוב. המגבלה פגעה בזכויות בסיסיות של חופש התנועה. וגם הנימוק שבפועל המגבלה לא קדמה את גביית החובות.

הגבלת רישיון נהיגה

משרד עורכי דין הוצאה לפועל

למרות שכיום אין צורך בבקשת ביטול הגבלת רישיון נהיגה, עדיין חייבים מתמודדים עם סנקציות שונות של ההוצאה לפועל. התמודדות עם חובות וההתנהלות מול ההוצאה לפועל עדיין לא הפכה לדבר קל ופשוט, למרות ביטול המגבלה על רישיון הנהיגה.

אתם אתם זקוקים לשירותים משפטיים הקשורים לנושאים של הסדרי חובות בהוצאה לפועל, הליכי חדלות פירעון, תביעות חוב וכל הנושאים הקשורים לחובות והליכי הוצאה לפועל, עורך דין חובות עופר מצליח עומד לשירותכם. לנו ניסיון רב בייצוג חייבים והליכים שונים של התמודדות עם עיקולים בהוצאה לפועל, חובות לבנקים, חובות לעייריה, חובות לספקים ועוד. אנו מעניקים לכל לקוח מענה אישי ומקצועי ומסייעים לכם לצאת מהחובות.

הוראות הגעה למשרדינו

"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה

מאמרים

הגבלת רישיון נהיגה
יצירת קשר
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
עו"ד עופר מצליח
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
אני כאן לרשותך..
Scan the code
היי,
שמי עופר מצליח,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים של חובות, עיקולים וחדלות פירעון.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.