הסרת עיקול חשבון בנק

בקשת הסרת עיקול חשבון בנק היא בקשה אותה יכולים להגיש חייבים וגם זוכים בהוצאה לפועל. כלומר חייב שהוטל עיקול על חשבון הבנק שלו יכול להגיש את הבקשה, כמו גם זוכים המבקשים להסיר את המגבלה מהחייב (שכיח במסגרת הסדר חובות).

במאמר זה נסביר באילו נסיבות מתבצע עיקול חשבון בנק.  מה צריך לעשות בשביל הסרת עיקולים בהוצאה לפועל.  וכמה זמן לוקח להסיר עיקול מחשבון בנק.

עיקול חשבון בנק

עיקול חשבון בנק ללא התראה

ההוצאה לפועל משתמשת בכלים שונים על מנת להפעיל לחץ על החייב ולגרום לו לשלם את חובותיו. עיקול חשבון בנק הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר מכיוון שהוא באמת משתק את החייב. הרי חיינו תלויים מאוד בפעולות בנקאיות, וזוהי מגבלה משמעותית. אך מצד שני, עיקול החשבון יכול גם להיות גורם המפריע להסדרת החוב. כך שלפעמים אנו זקוקים לעזרתם של עורכי דין הוצאה לפועל על מנת לעזור לנו עם הסרת עיקולים בהוצאה לפועל.

עיקול של חשבון הבנק מתבצע במסגרת עיקול צד שלישי. כאשר החייב אינו משלם את החוב, או אינו עומד בצו תשלומים, ניתן להטיל עיקול על הנכסים שנמצאים בידי צד שלישי (לרבות חשבון הבנק).

על פי חוק, הבנק מחוייב לשתף פעולה ולספק להוצאה לפועל את המידע על הנכסים השייכים לחייב או אלו העתידים להגיע אליו בשלושת החודשים שלאחר מתן צו העיקול.ע

ישנן הגנות מסוימות, כספים שלא ניתן לעקל, לכן חשוב להתייעץ עם עורך דין הוצל״פ. למשל לא ניתן לעקל קצבאות של הביטוח הלאומי, ובמידה ואלו הופקדו בחשבון – לחייב ישנה אפשרות למשוך אותם תוך 30 יום. וגם כאן ישנה מקרה חריג, שבו ניתן לעקל את הקצבה לצורך תשלום מזונות.

  • לאחר שעוקל חשבון, לא ניתן להשתמש בכרטיסי אשראי ושייקים.
  • לא ניתן לבצע העברות כספים, גם לא בין חשבון עו“ש לחיסכון או להפך.
  • כספיו של החייב יועברו לחשון הבנק של הזוכה במשך תקופה של 3 חודשים.

כמה זמן לוקח להסיר עיקול מחשבון הבנק
הסרת עיקול חשבון בנק

עיקול חשבון הבנק הוא צעד כואב, ויש לו גם השלכות עתידיות על דירוג האשראי. ישנן דרכים להסיר עיקול, אך ההמלצה היא למהר לפנות אל עורך דין לענייני הוצאה לפועל עוד לפני שהוטל העיקול, ולמצוא את הדרכים להסדרת החוב.

במידה וחשבון הבנק עוקל, עורך הדין יבדוק היטב את כל ההיבטים של הנושא וימצא את הנימוקים להסרת העיקול. ראשית כל בודקים האם העיקול הוטל כחוק. מצופה מהרשויות לפעול כחוק, אך גם הן לעתים כושלות ומפרות זכויות.

שימו לב כי עיקול חשבון בנק הוא פעולה המוגבלת בזמן – 90 יום. במהלך אותה התקופה הכספים המופקדים לחשבונכם יועברו לזוכה.

עיקול חשבון בנק ללא התראה

רשויות שונות יכולות להטיל עיקול על חשבון הבנק. בדרך כלל אנו מדברים על עיקולים בהוצאה לפועל בגלל אי תשלום חובות. אך למעשה גם רשות המסים, רשויות מקומיות והביטוח הלאומי יכולים להשתמש בכלי זה ולהטיל עיקול. אך על פי חוק, יש לתת התראה ולאפשר לחייב להסדיר את החוב.

כאשר מתבצע עיקול חשבון בנק ללא התראה, אנו מייד בוחנים האם זה חוקי. יש להודיע לחייב מראש, וזוהי זכות בסיסית וחשובה מאוד. ביצוע של עיקול ללא התראה יתכן רק במקרים מאוד מסוימים, מקרים שבהם ישנו חשש כי החייב ינצל את פרק הזמן בין ההתראה לבין העיקול לצורך הברחת נכסים.

טענה שכזו דורשת הוכחה מצד אלו המבקשים לעקל את חשבון הבנק ללא התראה.

הסרת עיקול חשבון בנק

כמה זמן לוקח להסיר עיקול מחשבון הבנק

במידה וחשבון הבנק עוקל, פנו אל עורך דין בעל ניסיון בהליכי הוצאה לפועל. עורך הדין יבחן את אפשרות הפעולה ואלו הגנות משפטיות יכולות לבוא בחשבון או אלו פעולות יש לנקוט.

אפשרות אחת היא להסדיר את החוב. למשל ניתן לפנות אל ההוצאה לפועל ולבקש שיקבע עבורכם צו תשלומים, או אולי הסדר נושים. ואם תמהרו לפעול, ניתן להסיר את העיקול בצורה מהירה.

אך ישנם גם ערוצי פעולה נוספים. לדוגמה יתכן כי חוק הגנת השכר הקובע מהו שכר מוגן מעיקול, יכול להחליש את העיקול ולהציל חלק מהכספים. זה עדיין לא יסיים את הסיפור, ועדיין נדרש עבודה מצידו של עורך הדין, אך זה כבר יביא להקלה מיידית.

אפשרות נוספת היא לטעון כי העיקול יגרום להחמרת המצב. בהחלט ישנם מצבים בהם עיקול יכול לגרום להגדלת החובות – למשל הוראות קבע לא יתממשו, דבר שיביא עליכם ריביות וקנסות.

אם פועלים מהר ונכון, הסרת עיקול חשבון בנק יכולה להסתיים תוך שלושה או ארבעה ימי עבודה. אך חשוב למהר לפנות אל עורך דין הסרת עיקולים (הוצאה לפועל עורך דין).

עורך דין לחובות עופר מצליח מעמיד לרשותכם את ניסינו העשיר במציאת פתרונות לחובות ומצבים מורכבים. משרדינו מרבה לטפל בסוגיות רגישות של הסדרי חובות, בקשה לביטול עיקול בהוצאה לפועל ופשיטת רגל.

הוראות הגעה למשרדינו

הסרת עיקול חשבון בנק | עיקול חשבון בנק ללא התראה | כמה זמן לוקח להסיר עיקול מחשבון הבנק

"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה

מאמרים

הסרת עיקול חשבון בנק
יצירת קשר
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
עו"ד עופר מצליח
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
אני כאן לרשותך..
Scan the code
היי,
שמי עופר מצליח,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים של חובות, עיקולים וחדלות פירעון.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.