התנגדות לביצוע שטר הוצאה לפועל

במידה ונפתח נגדכם הליך לביצוע שטר, אתם רשאים להגיש התנגדות לביצוע שטר הוצאה לפועל. אך כמובן שלצורך הגשת התנגדות לביצוע שטר, יש צורך בטענות המצדיקות זאת.

במאמר זה עורך דין הוצאה לפועל מסביר על ההליך עצמו, התנגדות לביצוע שטר טענות הגנה לדוגמה וכל מה שצריך לדעת.

פתיחת תיק שטרות והמחאות בהוצאה לפועל — זוכים המחזיקים בפסק דין, שייק או כל מסמך אחר המחייב אדם לשלם להם יכולים לפנות אל ההוצאה לפועל על מנת לממש את השטר, וזאת מבלי להידרש להגיש תביעה משפטית. ניתן לעשות זאת באמצעות טופס 205 (טופס בקשה לביצוע שטרות ושיקים). עבור חובות של עד 25,000 שקלים קיים גם מסלול מקוצר.

אך מה עושה חייב הטוען כי פתיחת התיק אינה מוצדקת? במקרה זה יש להגיש התנגדות לביצוע שטר הוצאה לפועל. כמובן שכדאי לעשות זאת בעזרתו של עורך דין לענייני הוצאה לפועל.

התנגדות לביצוע שטר טענות הגנה

הגשת התנגדות לביצוע שטר

לאחר שזוכה פתח בהליכי הוצאה לפועל, החייב יקבל מכתב התראה לתשלום החוב. ההוצאה לפועל מעניקה לחייב 30 ימים להסדיר את חובו, או לחלופין להגיש התנגדות לשטר. במידה ועברו 30 הימים, יש להגיש את הבקשה בתוספת בקשה לארכת זמן. למעשה תצטרכו גם להגיש בקשה שלישית לעיכוב הליכים. במידה והבקשה הוגשה במועד אין צורך להגיש בקשה לעיכוב הליכים. שימו לב כי בית המשפט הוא הגוף המחליט האם לקבל את בקשת הארכת הזמן.

הגשת התנגדות לביצוע שטר יש לעשות בשני עותקים ללשכת ההוצאה לפועל שבה מתנהל התיק, או ללשכת ההוצאה לפועל של בית המשפט שהוא בעל הסמכות לדון בתביעה על פי השטר.

לצורך הגשת הבקשה יש למלא טופס 218 (טופס לבקשת התנגדות לביצוע שטר או תובענה), ולסמן את סעיף 3 (התנגדות לביצוע שטר), בקשה 105 (בקשת התנגדות לביצוע שטר).

יש למלא בטופס את שמכם והכתובת, מספר תיק ההוצאה לפועל, התנגדות לביצוע שטר טענות הגנה (הנימוקים להתנגדות), והסכום שלגביו מוגשת ההתנגדות. לא תמיד ההתנגדות היא לסכום המלא.

את הבקשה יש להגיש בתוספת תצהיר אישי לאימות העובדות (תצהיר שנחתם על ידי עורך דין). כמובן שחשוב לצרף את כל המסמכים המבססים את טענת ההתנגדות.

בית המשפט ידון בנושא. במידה ובית המשפט דוחה את בקשת ההתנגדות, הליכי הגבייה ימשכו. על הזוכה להציג את פסק הדין ללשכת ההוצאה לפועל (תוך 14 יום) והליכי הגבייה ימשכו. במידה ובית המשפט פסק לטובתו של החייב, על החייב להעביר את ההחלטה ללשכת ההוצאה לפועל (גם כן תוך 14 יום) ולבקש את סגירת התיק.

התנגדות לביצוע שטר הוצאה לפועל

התנגדות לביצוע שטר טענות הגנה

על מנת להבטיח מסחר ועסקים תקינים, החוק מחייב אותנו לעמוד בהתחייבויות הכספיות שלנו. כאשר אנו נותנים שייק זוהי התחייבות שאנו צריכים לעמוד בה. אך ישנם מקרים בהם ישנן סיבות מוצדקות לכך שאיננו עומדים מאחורי ההתחייבות. ולכן בעת הגשת התנגדות לביצוע שטר יש צורך להסביר את הטיעונים להתנגדות. להלן כמה דוגמאות לנסיבות בהן תוגש התנגדות:

  1. כישלון תמורה – הכוונה היא למקרה שהצד המקבל את השטר לא עמד בהתחייבותו. למשל שייק שבוטל בגלל שספק הסחורה לא סיפק את הסחורה במעוד שסוכם. יתכנו גם מקרים של כישלון תמורה חלקי, כלומר רק חלק ממה שסוכם סופק ללקוח. במקרה שכזה מדובר בכישלון תמורה חלקי קצוב, זאת מכיוון שניתן לחשב בקלות את ערך התמורה שסופקה. אך ישנם מקרים מורכבים יותר של כישלון תמורה חלקי בלתי קצוב, למשל אם סופקה סחורה באיכות שונה ממה שסוכם.
  2. זיוף שטר – למשל במקרה שבו פנקס שייקים נגנב ואדם זר פיזר שייקים תוך כדי זיוף חתימתו של בעל השייק. בהזדמנות זו נזכיר שאם נגנב פנקס שייקים, יש למהר לדווח למשטרה וגם לבנק. זה יקל על ההליכים בהמשך במידה ויעשה שימוש בשייקים.
  3. שייק ביטחון – ישנם מקרים בהם נעשה שימוש בשייק ביטחון. למשל בעת שכירת דירה, ניתן לתת שייק ביטחון אותו ניתן לפרוע בתנאים מסוימים כמו נזק לרכוש או אי תשלום חשבונות. אך במידה ונותן השייק עמד בכל התנאים הדרושים, אין סיבה לממש את שייק הביטחון. ואם בכל זאת מומש, זוהי סיבה להגיש התנגדות לביצוע שטר הוצאה לפועל.
  4. טענות מכוח דיני חוזים – טענות הגנה מסוג זה יכולות להתייחס למגוון של מקרים, כמו למשל הפרת הסכם, קיזוז, הטעייה, טעות, כפייה, חוזה פסול ועוד.

הגשת התנגדות לביצוע שטר

התנגדות לביצוע שטר הוצאה לפועל

למרות שאף אחד אינו מחייב אתכם להגיש את ההתנגדות בעזרתו של עורך דין חובות, בפועל זהו הצעד המתבקש. גם אם אתם בטוחים כי הבקשה למימוש השטר אינה מוצדקת, בפועל ההוכחה של טענותיכם עלולה להיות מורכבת ולגרום למחלוקות שונות. הדרך היעילה ביותר היא באמצעות עורכי דין הוצאה לפועל המסוגלים לספק לכם ייעוץ וליווי משפטי מלא.

משרד עורכי דין לענייני חובות עופר מצליח מעניק לכם ליווי משפטי בכל הליכי ההוצאה לפועל, חדלות פירעון, ביטול עיקולים והסדרי חובות.

הוראות הגעה למשרדינו

 

"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה

מאמרים

הגשת התנגדות לביצוע שטר
יצירת קשר
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
עו"ד עופר מצליח
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
אני כאן לרשותך..
Scan the code
היי,
שמי עופר מצליח,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים של חובות, עיקולים וחדלות פירעון.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.