עורך דין פשיטות רגל

עורך דין פשיטות רגל הוא עורך הדין שאליו פונים במקרים כבדים של חובות, מקרים בהם אינכם רואים את הדרך החוצה. כאשר החובות הולכים ומתנפחים, ואין לכם את האמצעים להחזיר את החובות ולחזור אל מסלול החיים הרגיל – יתכן כי פשיטת רגל (הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי) הוא הפתרון.

המטרות של ההליך הן להביא לשיקום כלכלי של החייב ולאפשר לו להשתלב במרקם החיים הכלכלי, ומנגד גם למקסם את הגבייה עבור הנושים.

פשיטת רגל מתחילה בהגשת בקשה לפתיחת הליכים, ויש לבדוק האם אתם עומדים בתנאים להגשת הבקשה. וכמובן יש צורך בתשלום אגרה, מילוי והגשת טפסים שונים. עורך דין פשיטות רגל תל אביב יסייע לכם בכל הדברים הללו. אך לפני הכל, לפני הגשת הבקשה לפתיחת הליכים, חשוב להתייעץ עם עורך הדין ולבחון האם זהו אכן הפתרון האופטימלי.

פשיטת רגל הוצאה לפועל

חדלות פירעון – למה כן ולמה לא ?

ישנם יתרונות וחסרונות להליך. מבחינת היתרונות, זוהי יכולה להיות הדרך שלכם לעצור את הליכי הגבייה המקשים כל כך על שגרת החיים שלכם. זה יוריד מכם מעמסה נפשית גדולה מאוד. וזה מתחיל מסלול שבסופו תוכלו ליהנות גם ממחיקה של חובות והתחלה חדשה.

למה לא? זהו הליך קשה וארוך, ובמהלכו יוטלו עליכם מגבלות קשות. לא ניתן לקבל הפטר על כל סוג של חוב. כמו כן ההליך יפגע בדירוג האשראי שלכם לשנים הבאות.

חשוב לבדוק מול עורך דין חובות, האם ישנן אפשריות אחרות להסדרת החוב.

פשיטת רגל הוצאה לפועל

בהתאם לחוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי התשע“ח 2018, הליך פשיטת רגל יכול להתבצע מול ההוצאה לפועל במקרה של חובות בסכום נמוך מ 166,627.31 (נכון לשנת 2024) או מול הממונה על חדלות פירעון עבור סכומים גבוהים מכך. אנו מדברים כמובן על חדלות פירעון ליחיד, ולא חדלות פירעון של חברה.

לצורך הגשת הבקשה, יש לשלם את האגרה בסך 900 ש“ח (מחירי 2024). שימו לב כי האגרה המלאה היא 1523 ש“ח, אך היתרה תגבה בהמשך מתוך קופת הנשייה. יתכן גם כי אתם זכאים לפטור (אם הינכם עומדים בתנאים לקבלת סיוע משפטי חינם מטעם משרד המשפטים).

יש למלא את טופס הבקשה, ולהגיש את המסמכים הרלוונטיים. מדובר בטופס ארוך הבוחן היטב את החובות, מקורות ההכנסה, ההוצאות ופרטים שונים הרלוונטיים לצורך גיבוש ההסדר. ומסיבות אלו, אנו ממליצים בחום לעשות הכל בעזרתו של עורך דין פשיטות רגל.

לאחר הגשת הבקשה היא תיבחן על ידי ההוצאה לפועל, ואם אתם עומדים בתנאים הבקשה תתקבל. תשובה תינתן תוך 30 יום. אך שימו לב כי כל מסמך חסר יכול לגרום לעיכוב.

הסדר נושים בהוצאה לפועל – שימו לב כי עומדת בפניכם האפשרות להסדיר את החוב ישירות מול הנושים, ללא צורך בהליך פשיטת רגל. המדינה מעוניינת בהסדרים מסוג זה, ולכן מאפשרת לכם ליהנות מעיכוב הליכים לצורך מתן הזדמנות להגעה להסדר.

אם ניתן להגיע להסדר ישירות מול הנושים, זהו בדרך כלל פתרון טוב יותר מאשר פשיטת רגל. אנו ממליצים על הסדרי חובות מסוג זה.

עורך דין פשיטות רגל תל אביב

עורך דין פשיטות רגל

כיצד מתבצע הליך פשיטת רגל? להלן תיאור קצר ותמציתי של ההליך:

תקופת הביניים – לאחר מתן צו לפתיחת הליכי חדלות פירעון מתחילה תקופת הביניים. תקופה זו נמשכת כשנה, ומסתיימת כאשר ניתן צו שיקום כלכלי.

במהלך התקופה ישנן מגבלות על החייב, ובמהלכה הנאמן עובד על תכנית השיקום הכלכלית.

צו שיקום כלכלי – כאשר החייב עמד בתנאים ושיתף פעולה עם הנאמן, יינתן צו שיקום כלכלי בהתאם לתכנית השיקום שהכין הנאמן.

זוהי תקופה של כ 3 שנים בה החייב נדרש לעמוד בצו תשלומים, להשתתף בתכנית הכשרה כלכלית ולהמשיך לשאת בהגבלות המוטלות עליו.

הפטר חובות – זהו השלב האחרון, בו ניתן להכריז כי מוצו כל מאמצי הגבייה ולפטור את החייב מיתרת החובות. במקרים רבים ישנו הפטר לאלתר כבר בעת מתן צו שיקום כלכלי, זאת בשל חוסר יכולותיו הכלכליות של החייב.

תום לב בהליכי חדלות פירעון

הליך חדלות פירעון הוא גלגל הצלה עבור חייבים. זהו חוק שיש לו מטרות סוציאליות, אך בוודאי שאינו נועד לצורך יצירת נתיב מילוט מתשלום חובות. ולכן נדרש מהחייב תום לב (מכל הצדדים).

החייב נדרש להתנהל בצורה הוגנת וישרה, ומבלי כוונה לפגוע בצד להליך או בהליך עצמו. לצורך הדוגמה, הסתרת נכסים ומשאבים כלכליים היא חוסר תום לב (ועבירה פלילית).

התנהלות בחוסר תום לב יכולה לגרום לביטול הליך חדלות פירעון וחיוב בהוצאות. וכמובן, בחלק מהמקרים גם העמדה לדין פלילי ועונשי מאסר.

עורך דין פשיטות רגל

עורך דין פשיטות רגל תל אביב

הליך חדלות פירעון ושיקום כלכלי יכול להיות אפשרות להתחיל מחדש, ולעתים זהו הצעד המתבקש. אך ישנן אפשרויות אחרות להסדרת חובות, ולכן כדאי תמיד להתייעץ עם עורך דין פשיטות רגל על מנת לבחון את דרכי הפעולה האופטימליות.

עורך דין פשיטות רגל תל אביב עופר מצליח יודע לסייע לחייבים במציאת פתרונות ליציאה מהחובות. בין אם זה הסדר חובות מול בנקים, חוב מזונות או כל סוג אחר של חובות אנו יודעים לתת לכם את מעטפת השירותים המשפטית. אנו מטפלים בכל ההיבטים של החובות, לרבות הגשת בקשה לביטול עיקול חשבון בנק, ביטול הגבלה בבנק בשל שייקים חוזרים ועוד.

משרדינו נמצא ברח' הארבעה 28 ת"א מגדל צפוני קומה 5 – הוראות הגעה

 

עורך דין פשיטות רגל | פשיטת רגל הוצאה לפועל | עורך דין פשיטות רגל תל אביב

"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה

מאמרים

עורך דין פשיטות רגל
יצירת קשר
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
עו"ד עופר מצליח
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
אני כאן לרשותך..
Scan the code
היי,
שמי עופר מצליח,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים של חובות, עיקולים וחדלות פירעון.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.