בקשה לביטול עיקול רישיון נהיגה

במאמר זה נדבר על בקשה לביטול עיקול רישיון נהיגה והנסיבות בהן ניתנת הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל. על האופן שזה מתבצע וגם על אפשרויות הפעולה במקרה זה. במידה וההוצאה לפועל החליטה לעקל את רישיון הנהיגה שלכם, חשוב למהר לפעול. כמובן בעזרתו של עורך דין לענייני הוצאה לפועל.

אף אחד מאיתנו אינו רוצה שרישיון הנהיגה שלו יוגבל. כולנו יודעים שזה יכול להתרחש בעקבות ביצוע של עבירות תנועה, אך גם במקרים של חובות בהוצאה לפועל יתכן כי יעוקל רישיון הנהיגה שלכם. הגבלה שכזו פוגעת מאוד בשגרת החיים שלכם, וזה כולל גם את היכולת להתפרנס. עבור רובנו הרכב משמש לצורך הגעה לעבודה, ולעתים יש לו גם קשר ישיר לעבודה. אך זוהי מגבלה הפוגעת בכל תחומי החיים ויש לפעול להסירה באמצעותו של עורך דין הוצאה לפועל.

עיקול ממושך של רישיון הנהיגה הוא בעל השלכות העשויות להפתיע אתכם. לאחר שנתיים של עיקול אתם עשויים לגלות שאתם נדרשים לעבור שוב את מבחן התאוריה ואפילו המבחן המעשי.

בקשה לביטול עיקול רישיון נהיגה

רישיון נהיגה הוצאה לפועל – באילו מקרים ניתנת ההגבלה

הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל יכולה להינתן רק בתנאים מסוימים. למעשה אחד הדברים הראשונים ש עורך דין חובות עושה, על מנת למצוא את האסטרטגיה והנימוקים להגשת בקשה לביטול עיקול רישיון נהיגה, היא בדיקה האם התנאים התקיימו.

רשם ההוצאה לפועל רשאי לבצע עיקול של רישיון הנהיגה כאשר החייב הוא בעל יכולת המשתמט מתשלום חובותיו, או חייב מזונות לבני זוג, ילדיו או הורים. שימו לב כי בסמכותו של הרשם גם למנוע מחייב לקבל רישיון נהיגה.

ההגבלה אינה מוטלת באופן אוטומטי, אלא לאחר שזוכה בהוצאה לפועל מבקש מהרשם לעשות זאת בכפוף להתקיימות התנאים. על הנושה להגיש בקשה באמצעות טופס 506 ”טופס בקשה להטלת הגבלות על החייב ו/או עיכוב יציאה מהארץ“. על הטופס יש לסמן את מספר בקשה 310 ואת ההגבלה המבוקשת. בקשה זו יש להגיש בכתב, בצירוף מספר התיק ופרטי החייב.

התנאים להטלת המגבלה:

  • כאשר מדובר בחוב (או חובות מצטברים) של מעל 500 שקלים, והוכח לחייב כי מדובר בחייב בעל יכולת המשתמט מחובותיו, הוא רשאי להטיל את המגבלה. אך החייב חייב להיות נוכח בדיון בהוצאה לפועל.
  • החייב הוא בעל יכולת המשתמט מתשלום חובותיו ומתקיים אחד משני המקרים:
  1. חלפו שישה חודשים ממועד המצאת האזהרה לחייב, והחוב או החובות במצטבר עולים על 2,500 ש“ח.
  2. חלפה שנה ממועד המצאת האזהרה לחייב, והחוב או החובות במצטבר עולים על 500 ש“ח.
  • החוב נובע ממזונות המגיעים מן החייב לבן זוגו, לילדו או להורהו, למעט חוב מזונות שגובה המוסד לביטוח לאומי.
  • רישיון נהיגה הוצאה לפועל

כניסת ההגבלה לתוקף

הגבלת רישיון נהיגה אינה נכנסת לתוקף מייד. על רשם ההוצאה לפועל להוציא לחייב התראה. ההגבלה תיכנס לתוקף בחלוף 30 יום מיום המצאת ההתראה לחייב. זהו גם המועד שבו יש למהר לפנות לעורך דין לענייני הוצאה לפועל על מנת לבחון כיצד לבטל את ההגבלה.

אם החייב נכח במועד הטלת ההגבלה לא תשלח אליו התראה, ההגבלה תיכנס לתוקף תוך 30 יום. כמובן שבשני המקרים, אם החוב נפרע במהלך תקופת 30 הימים, ההגבלה לא תיכנס לתוקף.

הרשם רשאי גם לבטל את החלטתו במהלך 30 הימים.

בקשה לביטול עיקול רישיון נהיגה

באמצעות עורך דין הוצאה לפועל ניתן לפעול בצורות שונות לצורך ביטול הגבלת רישיון נהיגה הוצאה לפועל.

ישנן כמה אפשרויות פעולה:

  1. לטעון כי החייב אינו ”בעל יכולת המשתמט מתשלום חוב“. לצורך כך יש להתייצב לחקירת יכולת בהוצאה לפועל ובה יבדקו האמצעים הכלכליים העומדים לרשותו. יש להגיש בקשה לחקירת יכולת.
  2. להוכיח כי הגבלת הרישיון פוגעת בפרנסת החייב. על פי סעיף 66א‘, ההגבלה לא תוטל במידה והחייב יוכיח את הקשר בין פרנסתו לבין רישיון הנהיגה שלו.
  3. במקרה של נכות החייב או קרוב משפחה, בו עיקול רישיון הנהיגה ישבש את חייב באופן לא פרופורציונלי.

בקשה לחקירת יכולת

חקירת יכולת בהוצאה לפועל יכולה לשמש לצורך קביעת תשלום חודשיים במסגרת הסדר החוב, אך גם לשלול את הטענה כי החייב הוא בעל אמצעים המשתמט מתשלום. במקרה בו מדובר על חייב הרוצה להסיר את הגבלת רישיון הנהיגה, החייב הוא זה אשר מגיש בקשה לחקירת יכולת. אך החקירה יכולה להתבצע גם לפי בקשת זוכה.

לאחר הגשת בקשה לחקירת יכולת ההוצאה לפועל תחקור את מצבו הכלכלי של החייב. במסגרת הבדיקה יבדקו את מקורות ההכנסה של החייב וגובה ההכנסה, יציאות מהארץ, חובות והוצאות.

לצורך הגשת בקשת חקירת יכולת יש להעיזר בעורך דיו חובות. חשוב לצרף לבקשה תצהיר הכולל פרטים לגבי נכסי החייב, הכנסותיו ויכולתו לקיים את פסק הדין. יש לצרף כתב ויתור סודיות ומסמכים שונים המוכיחים את הכנסותיו והוצאותיו.

בקשה לחקירת יכולת

עורך דין חובות עופר מצליח

במשרד עורכי דין הוצאה לפועל עופר מצליח, תוכלו לקבל עזרה וייצוג בכל נושא החובות, חדלות פירעון והוצאה לפועל. אנו מעניקים סיוע משפטי לכל לקוח ומסייעים לו להגיע להסדרים הטובים ביותר לצורך סגירת החובות. אם אתם מתמודדים עם עיקולים והגבלות, אנו נשתמש בכל הכלים המשפטיים על מנת להסיר את ההגבלות ולאפשר לכם לנהל שגרת חיים.

הוראות הגעה למשרדינו בגוגל מפות

רישיון נהיגה הוצאה לפועל
"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

5/5
יצירת קשר
לינוי טל
לינוי טל
30/07/2023
עורך דין מקצועי, בעל ידע עצום, מגיב במהירות, סובלני, טוב לב, אמין, חותר להצלחה, לא תצטערו אם תקחו את שירותיו!!
א.
א.
23/07/2023
עופר מצליח עורך דין מקצועי,אמין,סובלני,חושב מחוץ לקופסה. זמין אליך כל היום. ועושה את העבודה על הצד הטוב ביותר. בדיוק מה שהייתי צריך. יש לו ידע רב בנושאים בהם הוא מייצג,לרבות לשון הרע. הוצאה לפועל ועוד. אני חייב לו המון תודה.
טליה בר
טליה בר
03/07/2023
התקשרתי לעו"ד עופר מצליח לקבל יעוץ ראשוני בטלפון והתרשמתי מאוד מהגישה, מהידע והמקצועיות. הבין מהר מאוד את הבעיה ונתן פתרונות מצוינים, ברורים ופרקטיים. תודה רבה עו"ד עופר על היחס, הסבלנות והאכפתיות בעת צרה. לא נעים להגיע לסיטואציות כאלה בחיים, אבל לפעמים אין ברירה ומזל שיש את עו"ד עופר שם. תודה רבה, הלוואי שלא אזדקק יותר לשירותך, אבל במידה וכן, אני יודעת שיש לאן לפנות.
יוסי בנישו
יוסי בנישו
25/06/2023
עופר אדם מאד נחמד ואמין מדבר בגובה העיניים מקצועי ביותר ואפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות, לי אישית עזר מאד בהליך קבלת ההפטר ממליץ מאד
yogev H
yogev H
17/05/2023
אלוף! שירות ומענה עשר מעשר, טיפל לי בתיק לא פשוט בחודש אחד סגר את הכל על המינימום האפשרי. בקיצור מקצוען.
Bar Cohen
Bar Cohen
10/04/2023
עורך דין מצויין מלווה ועוזר בדרכי נועם, מרגיע ומסייע!! בעל סבלנות והסברה ברמה גבוה, יחס אדיב ואישי. הגעתי אליו במקרה, ללא היכרות מוקדמת/ קריאת ביקורות ואני מברכת על כך שהתייעצתי איתו! ללא ספק לקחת את שירותיו, אין הרבה עו״ד כאלו!! תודה רבה על הכל, בכל שירות שאזדקק אפנה אליך שוב!
Lat Vinayb
Lat Vinayb
29/03/2023
התקשרתי לעופר בעקבות הביקורות כאן, היה מאוד סבלני בטלפון ענה על כל השאלות, הזמין אותי לשיחת ייעוץ בחינם. בשיחת הייעוץ ענה על שאלותיי ביושר אדיבות וסבלנות רבה. פרס לפניי כמה אפשרויות פעולה , חדלון פרעון , הסדר נושים ואפילו להמשיך לקיים את העסק תוך כדי .מוכרח לומר שלא ציפיתי יחס ושירות כזה אדיב ללא כל תמורה. נתן לי מחירים הגונים על כל אפשרות שאבחר בהמשך. מקווה להיחלץ מן המצב ושלא איזדקק לשירותיו , אך אם כן אין ספק שאבחר בעופר ללא כל מחשבה שנייה. ממליץ בחום לפנות לעופר. י.ט
בר אדדי
בר אדדי
24/02/2023
ממליצה בחום על עורך הדין עופר מצליח. עורך דין מקצועי, אמין, ישר והגון! קידם במהירות את פנייתנו, נתן לנו מידע והכוונה, היה זמין לנו ונתן לנו שירות מצויין.
Sophia Razon
Sophia Razon
08/02/2023
עופר נחמד, קשוב, מקצועי... הוא נתן לי הסברים ברורים על הכל, עם הרצון האמיתי לעזור לפני הכל.
הוד מורריו
הוד מורריו
02/01/2023
אלוף מטפל בדברים בזמן דואג ומביא את התוצאות הטובות ביותר לא סתם השם משפחה שלו זה מצליח מודה לו על השירות 🙏

מאמרים

יצירת קשר
נקלעתם לחובות?
הסדרי חוב על בסיס תוצאה בלבד
תשלום רק לאחר הסדר החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?