בקשה לביטול עיקול

בקשה לביטול עיקול היא אחד ההליכים שלפעמים נדרש מול ההוצאה לפועל. לפני שנדבר על בקשה לביטול עיקול הוצאה לפועל, חשוב לזכור יש להסתכל על התמונה הגדולה. העיקולים הם תוצאה של חובות, ולכן המטרה החשובה היא הסדרת החוב. ולכן השירותים של עו“ד הוצאה לפועל הם לא רק הסרת העיקול, אלא טיפול בכל ההליכים הקשורים להסדרת החוב – בין אם זה הסדר נושים בחדלות פירעון, איחוד תיקים או כל פתרון אחר המתאים למצב.

סוגי עיקולים

אף אחד לא רוצה שיעקלו לו רכוש, וזה רק מדגיש עד כמה אפקטיבי העיקול. זהו מנוף להפעלת לחץ על חייב, ובנסיבות מסוימות ניתן גם לממש את הנכסים המעוקלים ובכך להביא לתשלום החוב.

אך הדברים הם אינם שחור ולבן, ומנקודת מבטו של החייב העיקול יכול רק להקשות על התפקוד היומיומי והפרנסה – וזה לא ישרת את המטרה. אנשים המתמודדים עם חובות נמצאים במציאות קשה, ולפעמים ”השיניים“ אותה מפעילה ההוצאה לפועל רק פוגעות ביכולת לפרוע את החוב.

לעתים זהו עיקול משכורת, עיקול חשבון בנק או עיקול של נכס זה או אחר. אך באופן עקרוני ניתן לחלק את העיקולים ל 3 סוגים:

עיקול מקרקעין – עיקול זה מוטל על נכסי מקרקעין הנמצאים בבעלותו של החייב. נכון, זה לא סביר כי אנשים החיים בחובות יחזיקו מגרשים ודירות, ובדרך כלל לכל היותר מדובר על עיקול דירת מגורים.

סוגיה זו היא רגישה, ולא ניתן לעקל את ביתו של אדם סתם כך. החוק מגדיר את הנסיבות ואת האופן שבו זה מתבצע, כאשר הדגש הוא על הצורך לספק לחייב דירת מגורים חלופית.

עיקול צד ג‘ – עיקול צד שלישי בהוצאה לפועל הוא שכיח יותר. זהו עיקול המוטל על כספים וזכויות שנמצאים בידי צד שלישי. לדוגמה זהו יכול להיות עיקול משכורת הנמצאת בידי המעסיק, עיקול חשבון בנק או זכויות בקרנות ביטוח ופנסיה.

זוהי צורת גבייה יעילה למדי בגלל הנזילות של הנכסים. אך גם כאן חלות מגבלות שונות, כמו למשל איסור על עיקול המשכורת במלואה.

החוק מחייב את הצד השלישי לשתף פעולה, דבר שחשוב שכל מעסיק יהיה מודע לו! מעסיק שלא ימלא אחר ההוראות עשוי למצוא את עצמו נדרש לשלם את החוב.

עיקול מיטלטלין – גם עיקול מיטלטלין הוא דבר שכיח, והוא יכול להיות עיקול של חפצים שונים מביתו של החייב. למשל ריהוט או מחשבים. חל איסור לעקל מוצרים המשמשים לצורך מחייה, כמו גם תשמישי קדושה (אלא אם כן הם קשורים באופן ישיר לחוב).

בקשה לביטול עיקול בהוצאה לפועל

 

בקשה לביטול עיקול

אם הינכם מתמודדים עם עיקולים, כדאי לפנות אל עורך דין לענייני הוצאה לפועל על מנת להגיש את הבקשה ולהביא את הטיעונים הנכונים. עורכי דין הוצאה לפועל מכירים היטב את החקיקה ואת פסקי הדין, ויודעים למצוא את האסטרטגיה עבור הסרת העיקול.

נהוג לומר כי הדרך הקלה ביותר להסרת העיקול היא תשלום החוב. אך יש משהו מאוד מתסכל בתשובה הזו כאשר נמצאים עמוק בתוך החובות. אלטרנטיבה פרקטית יותר תהיה להגיע להסדר מול הנושים, ובמסגרתו יסירו את בקשתם לעיקול. או כל הסדר חובות בהוצאה לפועל אשר יכלול את הסרת העיקול.

ברוב המקרים עיקולים מגיעים עם התראה לפני שהם מבוצעים, וזהו השלב לפנות אל עורך דין להגשת בקשה לביטול עיקול בהוצאה לפועל.

שימו לב כי ישנם מקרים של עיקול לפני אזהרה – מקרה זה מתקיים כאשר הזוכים הצליחו להוכיח כי ישנה סכנה שעם מתן האזהרה החייב ינסה להבריח נכסים (למשל להעבירם לבעלות קרובי משפחה).

כאשר מוטל עיקול אנו עורכי הדין מחפשים כיצד ניתן לבטל אותו. למשל אם זהו עיקול צד שלישי, נבדוק האם זהו באמת נכס שניתן לעקל. לדוגמה, כאשר מדובר בקצבאות, בדרך כלל לא ניתן להטיל עיקול.

עורך דין לביטול עיקולים ימצא את הנימוקים הנכונים להסרת העיקול.

בקשה לביטול עיקול בהוצאה לפועל

כיצד מגישים בקשה לביטול עיקול?

את הבקשה עושים באמצעות טופס בקשה לביטול או עיכוב או חידוש הליכים והגבלות (טופס 214). כיום בעידן הדיגיטלי ניתן לעשות זאת באמצעות האזור האישי.

מילוי הטופס הוא עניין פשוט, אך החשיבות הגדולה היא הנימוקים הנכונים – בדרך כלל אנו מגישים את הבקשה עם הנימוקים להסרת העיקול, או בצירוף החלטה של בית משפט.

להלן כמה דוגמאות לנימוקים אפשריים:

  • במקרה של עיקול רכב השאלה הראשונה שנשאלת היא האם הרכב משמש לעבודה. במקרים שכאלו ברור כי העיקול יפגע בהכנסה, לכן סביר להניח כי נוכל להסיר את העיקול.
  • במידה ומעוקל חשבון בנק, יתכן כי נוצר מצב אבסורדי המונע מהחייב לשלם את חובותיו. ולכן גם זהו יכול להיות אחד הנימוקים לצורך הסרת העיקול.

בקשה לביטול עיקול
עורך דין הוצל״פ עופר מצליח

התמודדות עם חובות תמיד מאתגרת וגובה מהחייבים מחיר נפשי. לחץ החובות, וחוסר ההכרות עם הכלים העומדים לרשות החייבים מביא אותם למצוקה גדולה וקבלת החלטות מוטעות.

למשרדינו ניסיון רב בהסדרי חובות, לרבות הסדרי חובות בעקבות המלחמה, הסדר חוב לבנקים, חדלות פירעון והסדרי נושים. אנו יודעים כיצד לבטל עיקולים ולסייע ללקוחותינו להגיע להסדרי החובות הטובים ביותר.

עורך דין חובות עופר מצליח – כתובת משרדינו בגוגל מפות.

בקשה לביטול עיקול | בקשה לביטול עיקול בהוצאה לפועל

"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה

מאמרים

בקשה לביטול עיקול
יצירת קשר
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
עו"ד עופר מצליח
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
אני כאן לרשותך..
Scan the code
היי,
שמי עופר מצליח,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים של חובות, עיקולים וחדלות פירעון.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.