משרד עורכי דין בתל אביב מתמחים בהסדרי חוב

בנסיבות שונות אנו עשויים להיגרר לחובות. וכאשר אנו נקלעים לחובות אנו לא תמיד יודעים איך לצאת מזה ולכן אנו זקוקים לעזרה של משרד עורכי דין בתל אביב מתמחים בהסדרי חוב.

ברמת העיקרון חובות צריך לשלם, וכאשר לא משלמים חובות הזוכים יכולים להפעיל אמצעים שונים לצורך גביית החוב. אנו מתכוונים בעיקר להליכי הוצאה לפועל. הליכים אלו עשויים לכלול צווי עיקול של חשבון בנק, משכורות וכו‘. לפעמים הליכי הוצאה לפועל גם כוללים צו עיכוב יציאה מהארץ. מטרת ההליכים השונים היא להפעיל לחץ על החייב על מנת לגרום לו לשלם את החוב. אך בפועל לעתים ההליכים מקשים על החייב להתנהל בחיי היום יום ובמידה רבה משבשים את היכולת שלו להתפרנס ולפרוע את החוב. לכן במצבים בהם ישנם חובות חשוב להתייעץ עם עורכי דין המתמחים בפשיטת רגל וענייני חובות על מנת למצוא את הדרכים להתמודד עם החוב.

ישנן אפשרויות שונות להתמודד עם החוב ולמצוא את הפתרון המתאים לכל מקרה. למשל ישנם מקרים בהם נפנה להליך של הכרזת פשיטת רגל לפי החוק החדש למחיקת חובות 2019. הליך מורכב שבסופו כולל גם הליך מחיקת חובות. אך ישנן גם אפשרויות אחרות להגיע להסדרי חוב מול הנושים או מול ההוצאה לפועל.

במאמר זה נדבר האפשרות של הליך חדלות פירעון (פשיטת רגל). אך חשוב להיות מודעים שישנו גם הליך של איחוד תיקים שאינו כולל פשיטת רגל. בנסיבות מסוימות הוא עשוי להיות עדיף.

החוק החדש למחיקת חובות 2019

החוק החדש למחיקת חובות 2019

חוק חדלות פירעון ושיקום כלכלי במתכונתו החדשה נועד לאפשר לחייב לשקם את חייו הכלכליים, אך גם למקסם את גביית החוב עבור הנושים. בחוק החדש ישנם מספר שינויים בהשוואה לחקיקה הישנה. החוק החדש שם דגש גדול על הנסיבות בהן האדם נקלע לחוב. הוא משתדל להקל על מי שנקלע לחוב בתוקף הנסיבות ומתום לב, אך מחמיר עם מי שנקלע אל החוב בעקבות מעשי מרמה או הונאה.

החוק החדש מקצר את ההליכים והוא מאוזן יותר בכל הנוגע לטובת הנושים וטובת החייב. בעקבות החוק החדש הליך הכרזת פשיטת רגל מתנהל בצורה מוגבלת בזמן ובסופו ישנה אפשרות לקבל צו הפטר למחיקת חובות. החוק מבדיל בין חדלות פירעון ליחיד לבין תאגיד. כמו כן הוא מעביר הרבה מהסמכויות שעד היום היו בידי בית המשפט, אל רשויות האכיפה והגבייה וכך מקצר את ההליכים הבירוקרטיים.

הליך מחיקת חובות

הכרזת פשיטת רגל

אם אדם מגיע למצב בו אינו יכול לפרוע את חובותיו, הליך פשיטת רגל ליחיד יכול להיות הפתרון עבורו. יש לקחת בחשבון שעל פי החוק החדש למחיקת חובות 2019 ישנן גם הגבלות שונות החלות על החייב ומתבצע הליך של כינוס נכסים. בטרם פונים להליך זה כדאי לפנות ל משרד עורכי דין בתל אביב מתמחים בהסדרי חוב על מנת לבדוק אם זו אסטרטגיית הפעולה הכדאית עבור החייב, כמו גם לטפל בהליך עצמו בצורה נכונה ויעילה.

במידה ומדובר בחובות קטנים (חומות הנמוכים מ 150,455 ש“ח) ניתן לפתוח בהליכי חדלות פירעון בלשכת ההוצאה לפועל. במידה ומדובר בסכום גבוה מזה ההליך מתנהל מול הממונה על חדלות פירעון במשרד המשפטים. במידה ומדובר בהליכי חדלות פירעון של חברות הן מתנהלות בבית המשפט המחוזי. אלו הם מצבים מורכבים יותר ויש לפניות לעורכי דין המתמחים בפשיטת רגל של חברות.

שלבי ההליך:

  1. יש להגיש בקשה. הממונה על חדלות פירעון ייבחו את הבקשה וייתן את החלטתו תוך 30 יום. הוא עשוי לבקש גם מסמכים נוספים והברות שונות. הגשה מסודרת של הבקשה באמצעות עורך דין תסייע לייעל את התהליך. במידה והבקשה התקבלה יקבע צו תשלום חודשי, חובת דיווח על הכנסות והוצאות ומגבלות שונות על החייב.
  2. עד למתן צו לשיקום כלכלי, ישנה תקופה של 11 חודשים. במהלך התקופה על החייב לעמוד בכל התנאים שקבע הממונה. בשלב זה הנאמן גם ירכז את כל תביעות הנושים, יחקור את נסיבות היווצרות החוב ויערוך בירור על כל נכסיו והכנסותיו של החייב. בסוף תקופת הביניים תגובש תכנית שיקום כלכלי.
  3. בשלב השלישי מתקיים דיון בבית המשפט אשר צריך לאשר את ההליך או לדחות אותו. בית המשפט מקשיב לטענות כל הצדדים המעורבים ועשוי גם להטיל מגבלות נוספות. בית המשפט מעניק משקל רב לנסיבות היווצרות החוב והתנהלות תקינה של החייב. אם בית המשפט ימצא כי החייב אינו מתנהל בתום לב הוא עשוי להחמיר עם החייב.
  4. השלב ברביעי נמשך 3 שנים, בין התקופה שבה ניתן הצו לשיקום כלכלי ועד לסיום הליך פשיטת רגל. במידה והחייב עמד בכל התנאים ושיתף פעולה לצורך מימוש הנכסים לטובת פירעון החובות, ההליך מגיע לסיומו במימוש קופת הנשייה. במידה ונשארו חובות והחייב עמד בכל התנאים הוא יכול לקבל הפטר חובות ובכך להתחיל את חייו הכלכליים מחדש.

הכרזת פשיטת רגל

הליך מחיקת חובות

מחיקת חובות הוא השלב האחרון, מבחינת החייב זוהי המטרה של הכרזה על פשיטת רגל. חשוב מאוד להיעזר ב עורכי דין המתמחים בפשיטת רגל על מנת לנהל את ההליך בצורה נכונה ויעילה ולהגיע לשלב האחרון. כל טעות והתנהלות לא תקינה יכולה להשפיע לרעה על החלטות בית המשפט.

שימו לב שישנם חובות שאינם ברי הפטר, כמו למשל חובות של תיקי מזונות או חובות שהם תוצאה של ענישה, כמו קנס מרשות מקומית.

עורכי דין המתמחים בפשיטת רגל

המידע שהבאנו בפנים על הליך מחיקת חובות וה חוק החדש למחיקת חובות 2019, הוא רק מידע לצורך ידע כללי. מדובר בחוק מורכב וחשוב להגיש את הבקשה בעזרתו של עורך דין חדלות פירעון מומלץ.

עורך דין מומחה יסייע באיסוף המסמכים, הכנת תצהיר אישי והגשת הבקשה. התנהלות נכונה תקצר את ההליכים ותאפשר לכם ליהנות מתוצאות טובות יותר.

עוד בטרם הגשת הבקשה, עורך הדין יכול לפרוש בפניכם את אפשרויות הפעולה השונות. כך תוכלו להחליט האם תרצו לפתוח בהליך חדלות פירעון ליחיד או למצוא פתרונות אחרים.

עורכי דין המתמחים בפשיטת רגל

משרד עורכי דין בתל אביב מתמחים בהסדרי חוב

אם אתם מתמודדים עם חובות אל תבזבזו זמן. פנו ל משרד עורכי דין על מנת לבדוק את אפשרויות הפעולה העומדות בפניכם. מצבים שכאלו עלולים להיות מלחיצים מאוד ברמה האישית. לא תמיד אנשים מקבלים את ההחלטות הנכונות ולא תמיד חייבים מודעים לכל הזכויות והאפשרויות שעומדות בפניהם. לכן אין תחליף לייעוץ משפטי מקצועי אישי.

משרד עורכי דין בתל אביב מתמחים בהסדרי חוב

מפת הגעה למשרדינו

הליך מחיקת חובות
"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

5/5
יצירת קשר
לינוי טל
לינוי טל
30/07/2023
עורך דין מקצועי, בעל ידע עצום, מגיב במהירות, סובלני, טוב לב, אמין, חותר להצלחה, לא תצטערו אם תקחו את שירותיו!!
א.
א.
23/07/2023
עופר מצליח עורך דין מקצועי,אמין,סובלני,חושב מחוץ לקופסה. זמין אליך כל היום. ועושה את העבודה על הצד הטוב ביותר. בדיוק מה שהייתי צריך. יש לו ידע רב בנושאים בהם הוא מייצג,לרבות לשון הרע. הוצאה לפועל ועוד. אני חייב לו המון תודה.
טליה בר
טליה בר
03/07/2023
התקשרתי לעו"ד עופר מצליח לקבל יעוץ ראשוני בטלפון והתרשמתי מאוד מהגישה, מהידע והמקצועיות. הבין מהר מאוד את הבעיה ונתן פתרונות מצוינים, ברורים ופרקטיים. תודה רבה עו"ד עופר על היחס, הסבלנות והאכפתיות בעת צרה. לא נעים להגיע לסיטואציות כאלה בחיים, אבל לפעמים אין ברירה ומזל שיש את עו"ד עופר שם. תודה רבה, הלוואי שלא אזדקק יותר לשירותך, אבל במידה וכן, אני יודעת שיש לאן לפנות.
יוסי בנישו
יוסי בנישו
25/06/2023
עופר אדם מאד נחמד ואמין מדבר בגובה העיניים מקצועי ביותר ואפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות, לי אישית עזר מאד בהליך קבלת ההפטר ממליץ מאד
yogev H
yogev H
17/05/2023
אלוף! שירות ומענה עשר מעשר, טיפל לי בתיק לא פשוט בחודש אחד סגר את הכל על המינימום האפשרי. בקיצור מקצוען.
Bar Cohen
Bar Cohen
10/04/2023
עורך דין מצויין מלווה ועוזר בדרכי נועם, מרגיע ומסייע!! בעל סבלנות והסברה ברמה גבוה, יחס אדיב ואישי. הגעתי אליו במקרה, ללא היכרות מוקדמת/ קריאת ביקורות ואני מברכת על כך שהתייעצתי איתו! ללא ספק לקחת את שירותיו, אין הרבה עו״ד כאלו!! תודה רבה על הכל, בכל שירות שאזדקק אפנה אליך שוב!
Lat Vinayb
Lat Vinayb
29/03/2023
התקשרתי לעופר בעקבות הביקורות כאן, היה מאוד סבלני בטלפון ענה על כל השאלות, הזמין אותי לשיחת ייעוץ בחינם. בשיחת הייעוץ ענה על שאלותיי ביושר אדיבות וסבלנות רבה. פרס לפניי כמה אפשרויות פעולה , חדלון פרעון , הסדר נושים ואפילו להמשיך לקיים את העסק תוך כדי .מוכרח לומר שלא ציפיתי יחס ושירות כזה אדיב ללא כל תמורה. נתן לי מחירים הגונים על כל אפשרות שאבחר בהמשך. מקווה להיחלץ מן המצב ושלא איזדקק לשירותיו , אך אם כן אין ספק שאבחר בעופר ללא כל מחשבה שנייה. ממליץ בחום לפנות לעופר. י.ט
בר אדדי
בר אדדי
24/02/2023
ממליצה בחום על עורך הדין עופר מצליח. עורך דין מקצועי, אמין, ישר והגון! קידם במהירות את פנייתנו, נתן לנו מידע והכוונה, היה זמין לנו ונתן לנו שירות מצויין.
Sophia Razon
Sophia Razon
08/02/2023
עופר נחמד, קשוב, מקצועי... הוא נתן לי הסברים ברורים על הכל, עם הרצון האמיתי לעזור לפני הכל.
הוד מורריו
הוד מורריו
02/01/2023
אלוף מטפל בדברים בזמן דואג ומביא את התוצאות הטובות ביותר לא סתם השם משפחה שלו זה מצליח מודה לו על השירות 🙏

מאמרים

יצירת קשר
נקלעתם לחובות?
הסדרי חוב על בסיס תוצאה בלבד
תשלום רק לאחר הסדר החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?