צו תשלומים בפשיטת רגל

על פי תקנות חדלות פירעון, במסגרת ההליך נקבע צו תשלומים בפשיטת רגל. לאחר הגשת הבקשה, בטרם ההכרזה על פשיטת רגל, מתבצע הליך הכולל שני מרכיבים מרכזיים: חקירת יכולות המבוססת על הנכסים וההכנסות של החייב אל מול בחינת כל החובות וההוצאות השונות שהחייב צריך על מנת להמשיך לנהל את חייו. המטרה של ההליך היא לאפשר לחייב לסגור את חובותיו ולשקם את חייו הכלכלים, אך גם למקסם את פריעת החובות.

תקנות חדלות פירעון

צו תשלומים בפשיטת רגל

כיצד נקבע צו תשלומים? לאחר הגשת כל הדוחות והמסמכים אל הממונה על חדלות פירעון ולאחר כל שלבי חקירת היכולות, ובמידה וההליך אושר מתבצע תהליך של כינוס נכסים וקביעת צו תשלומים חודשיים שעל החייב לעמוד בו. כמו כן במסגרת חדלות פירעון הגבלות שונות חלות על החייב, על כך נפרט בהמשך.

הרשויות המטפלות בפשיטת הרגל מבינות שלא ניתן לשעבד את כל הכנסותיו של החייב לצורך תשלום החובות. לכן הן מנתחות את הכנסותיו והוצאותיו ההכרחיות על מנת לאפשר לו להתקיים, אך גם להפקיד כספים לטובת קופת הנושים.

בהתאם לנסיבות, טיפול בפשיטות רגל יכול להתבצע על ידי רשם ההוצאה לפועל, הממונה על חדלות פירעון או בית המשפט. אלו ייקחו בחשבון את הוצאות הדיור, רכב, מסים, הוצאות מזון וכו‘ על פי הקריטריונים המוגדרים בחוק חדלות פירעון. אם ישנם כספים להם זכאי החייב כתוצאה מגמלה של הביטוח הלאומי, אלו לא יעוקלו לצורך הסדר החובות.

במסגרת כל תהליך הבדיקה, על החייב לשתף פעולה באופן מלא עם הממונה. עליו להציג כל מסמך שיידרש ולהתנהל תמיד בתום לב. כל ניסיון להסתיר נכסים והכנסות או כל מקרה של חוסר שיתוף פעולה יפגע בהליך ועלול להביא לדחייתו. חשוב מאוד להתייעץ עם עו“ד פשיטת רגל ולקבל הדרכה לגבי ההליך וליווי בהגשת בקשה לפשיטת רגל.

צו תשלומים בפשיטת רגל

תקנות חדלות פירעון

לאחר שנקבע צו תשלומים בפשיטת רגל על החייב לעמוד בצו התשלומים ולהגיש לממונה את כל הדוחות שיידרש להגיש לגבי הוצאותיו והכנסותיו. במידה ויכול שינוי לרעה בהכנסות או בהוצאות ההכרחיות ניתן לפנות לבית המשפט על מנת לבחון מחדש את צו התשלומים שניתן לו. אך כל עוד אין שינוי בהחלטות בית המשפט יש לעמוד בתשלומים. אי עמידה בתשלומים עלולה להביא לביטול ההליך. עורך דין מומחה ל טיפול בפשיטות רגל ילחם עבורכם על מנת שתקבלו הסדר תשלומים שתוכלו לעמוד בו.

בסופו של דבר, כאשר החייב עמד בצו התשלומים ושיתף פעולה עם הממונה הוא יגיע בהצלחה לסוף ההליך. הכספיים בקופת הנישה יחולקו לנושים, הממונה יקבע זאת בהתאם לעקרונות החלוקה ב תקנות חדלות פירעון. במידה ונותרו חובות, ניתן להגיש בקשת הפטר. אך שימו לב שלא ניתן להגיש את הבקשה על כל חוב. למשל לא ניתן לקבל הפטר על חוב מזונות.

חדלות פירעון הגבלות

הכרזה על פשיטת רגל כרוכה גם בהגבלות שונות. חשוב להתייעץ עם עו“ד פשיטת רגל על מנת להיות מודעים להגבלות ולבחון האם זהו ההליך המתאים עבור החובות. עורך הדין יכול לבחון את המקרה ולסייע בצורות שונות. למשל ניתן לנהל משא ומתן עם הנושים ולהגיע להסדרי חובות. או כאשר ישנו ריבוי תיקים בהוצאה לפועל ניתן להגיש בקשה לאיחוד תיקים ולקבל צו תשלומים ללא פשיטת רגל.

חדלות פירעון הגבלות כוללות צו עיכוב יציאה מן הארץ. הלקוח יסומן כלקוח מוגבל ולא יוכל לעשות שימוש בכרטיסי אשראי ושייקים. לא ניתן לפתוח חשבון בנק נוסף או להקים חברה. ההליך ישאיר כתם על היסטוריית האשראי וישפיע בעתיד על כל בקשה למשכנתה.

טיפול בפשיטות רגל כולל גם כינוס נכסים. יתכן שעל פי החלטת הנאמן הבית יימכר לטובת הסדרת החוב. אך יתכן שיכולתם למצוא פתרון אחר המאפשר לכם לשמור את הבית ולהסדיר את החוב.

בשורה התחתונה הכרזה על פשיטת רגל יכולה להיות פתרון טוב, אך לא תמיד. יש לבחון את הנושא וההשלכות שלו מכל הכיוונים באמצעות עורך דין מומחה.

חדלות פירעון הגבלות

לגבי עיכוב יציאה מהארץ, במידה ותרצו לצאת מהארץ תצטרכו להגיש בקשה לביטול צו עיכוב יציאה מן הארץ. זהו הליך בפני עצמו הדורש ערבויות וניתן אך ורק למקים מיוחדים כמו טיפול רפואי או נסיעת עבודה.

טיפול בפשיטות רגל

אנשים פרטיים ועסקיים

 

עשויים להגיע למצב בו המוצא היחידי הוא הליך חדלות פירעון. במידה והוחלט לפתוח בהליך זה חשוב להתנהל בעזרתם של עורכי דין מומחים לחובות ופשיטת רגל. חוק חדלות פירעון הוא חוק מורכב וכל מקרה הוא ייחודי. מדובר בהחלטות אשר ישפיעו על מהלך חייכם גם בעוד שנים רבות ולכן חשוב לעבוד עם אנשי מקצוע אשר ילוו אתכם בתהליך.

טיפול בפשיטות רגל

עו“ד פשיטת רגל

להליך פשיטת רגל וקביעת צו תשלומים בפשיטת רגל ישנן משמעויות משפטיות וכלכליות. אך אסור לשכוח שמצב בו אדם מסובך בחובות הוא גם קושי נפשי רב, עבורו ועבור בני משפחתו. לכן חשוב מאוד לבחור בעורך דין המעניק לכם יחס אישי, עו“ד שגורם לכם להרגיש בנוח ולדעת שאתם בידיים טובות. אנו מזמינים אתכם להיעזר בשירותים המקצועיים של עורך דין מחיקת חובות עופר מצליח.

עו“ד פשיטת רגל

הוראות הגעה למשרדינו

טיפול בפשיטות רגל
"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

5/5
יצירת קשר
לינוי טל
לינוי טל
30/07/2023
עורך דין מקצועי, בעל ידע עצום, מגיב במהירות, סובלני, טוב לב, אמין, חותר להצלחה, לא תצטערו אם תקחו את שירותיו!!
א.
א.
23/07/2023
עופר מצליח עורך דין מקצועי,אמין,סובלני,חושב מחוץ לקופסה. זמין אליך כל היום. ועושה את העבודה על הצד הטוב ביותר. בדיוק מה שהייתי צריך. יש לו ידע רב בנושאים בהם הוא מייצג,לרבות לשון הרע. הוצאה לפועל ועוד. אני חייב לו המון תודה.
טליה בר
טליה בר
03/07/2023
התקשרתי לעו"ד עופר מצליח לקבל יעוץ ראשוני בטלפון והתרשמתי מאוד מהגישה, מהידע והמקצועיות. הבין מהר מאוד את הבעיה ונתן פתרונות מצוינים, ברורים ופרקטיים. תודה רבה עו"ד עופר על היחס, הסבלנות והאכפתיות בעת צרה. לא נעים להגיע לסיטואציות כאלה בחיים, אבל לפעמים אין ברירה ומזל שיש את עו"ד עופר שם. תודה רבה, הלוואי שלא אזדקק יותר לשירותך, אבל במידה וכן, אני יודעת שיש לאן לפנות.
יוסי בנישו
יוסי בנישו
25/06/2023
עופר אדם מאד נחמד ואמין מדבר בגובה העיניים מקצועי ביותר ואפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות, לי אישית עזר מאד בהליך קבלת ההפטר ממליץ מאד
yogev H
yogev H
17/05/2023
אלוף! שירות ומענה עשר מעשר, טיפל לי בתיק לא פשוט בחודש אחד סגר את הכל על המינימום האפשרי. בקיצור מקצוען.
Bar Cohen
Bar Cohen
10/04/2023
עורך דין מצויין מלווה ועוזר בדרכי נועם, מרגיע ומסייע!! בעל סבלנות והסברה ברמה גבוה, יחס אדיב ואישי. הגעתי אליו במקרה, ללא היכרות מוקדמת/ קריאת ביקורות ואני מברכת על כך שהתייעצתי איתו! ללא ספק לקחת את שירותיו, אין הרבה עו״ד כאלו!! תודה רבה על הכל, בכל שירות שאזדקק אפנה אליך שוב!
Lat Vinayb
Lat Vinayb
29/03/2023
התקשרתי לעופר בעקבות הביקורות כאן, היה מאוד סבלני בטלפון ענה על כל השאלות, הזמין אותי לשיחת ייעוץ בחינם. בשיחת הייעוץ ענה על שאלותיי ביושר אדיבות וסבלנות רבה. פרס לפניי כמה אפשרויות פעולה , חדלון פרעון , הסדר נושים ואפילו להמשיך לקיים את העסק תוך כדי .מוכרח לומר שלא ציפיתי יחס ושירות כזה אדיב ללא כל תמורה. נתן לי מחירים הגונים על כל אפשרות שאבחר בהמשך. מקווה להיחלץ מן המצב ושלא איזדקק לשירותיו , אך אם כן אין ספק שאבחר בעופר ללא כל מחשבה שנייה. ממליץ בחום לפנות לעופר. י.ט
בר אדדי
בר אדדי
24/02/2023
ממליצה בחום על עורך הדין עופר מצליח. עורך דין מקצועי, אמין, ישר והגון! קידם במהירות את פנייתנו, נתן לנו מידע והכוונה, היה זמין לנו ונתן לנו שירות מצויין.
Sophia Razon
Sophia Razon
08/02/2023
עופר נחמד, קשוב, מקצועי... הוא נתן לי הסברים ברורים על הכל, עם הרצון האמיתי לעזור לפני הכל.
הוד מורריו
הוד מורריו
02/01/2023
אלוף מטפל בדברים בזמן דואג ומביא את התוצאות הטובות ביותר לא סתם השם משפחה שלו זה מצליח מודה לו על השירות 🙏

מאמרים

יצירת קשר
נקלעתם לחובות?
הסדרי חוב על בסיס תוצאה בלבד
תשלום רק לאחר הסדר החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?