בקשה להתנגדות לביצוע שטר

בקשה להתנגדות לביצוע שטר מוגשת על ידי חייב שנפתח עבורו תיק הוצאה לפועל (תיק המתייחס לביצוע שטר או המחאה), אשר סבור כי יש בידו נימוקים מוצדקים לצורך ההתנגדות וביטול ההליכים. לצורך הגשת ההתנגדות יש להגיש את הטופס, המסמכים הרלוונטיים וגם תצהיר התנגדות לביצוע שטר. אנו גם ממליצים לעשות זאת באמצעות עורך דין הוצאה לפועל.

התנגדות לביצוע שטר חוב

בקשה להתנגדות לביצוע שטר

התנגדות לביצוע שטר חוב היא אחת הדוגמאות למקרים בהם ניתן להגיש התנגדות לביצוע שטר, אך ממש לא המקרה היחידי. שטר חוב הוא ערובה הניתנת על מנת להגן על נושים במקרה של הפרת חוזה. למשל אנו רואים שימוש בשטרי חוב בתור ערובות לחוזה שכירות למגורים.

לא נעמיק בפרטים של שטר חוב, אלא נקפוץ הישר לשלב בו מבקשים לממש את שטר החוב. כאשר ישנה אי עמידה בהתחייבות (ההתחייבות שבגינה ניתן השטר), הנושה יכול לדרוש את הסכום הנקוב על שטר החוב – הוא יכול לדרוש זאת מנותן השטר, וגם מהערבים החתומים על השטר. ובמידה ולא יעשו זאת, ניתן לפתוח בהליכי הוצאה לפועל שמטרתם מימוש השטר וגביית החוב.

על מנת להתחיל את הליכי ההוצאה לפועל, על הנושה להגיש בקשה לביצוע שטר או המחאה.

מבחינתו של החייב, זהו השלב שבו עומדות בפניו שתי אפשרויות: האפשרות האחת היא פשוט לשלם את החוב. יתכן כי יוכל לשלם את החוב במלואו, ויתכן כי ישנו צורך בהסדר חוב כאשר הוא מתקשה לעמוד בתשלום. והאפשרות השנייה היא להגיש התנגדות לביצוע שטר חוב, זאת בתנאי כי יש בידו את הנימוקים המצדיקים זאת.

בקשה להתנגדות לביצוע שטר

לפני שנדבר על ההליך הפרוצדורלי, הנקודה המרכזית בהגשת הבקשה היא הגשת הנימוקים להתנגדות. להלן כמה אפשרויות, שימו לב שהן מתייחסות לשטר או המחאה באופן כללי (ולא רק לגבי התנגדות לביצוע שטר חוב):

  1. זיוף / גניבה – לא אחת ישנם מקרים בהם פנקס המחאות נגנב, והגנבים פיזרו המחאות תוך כדי זיוף חתימתו של בעל פנקס ההמחאות. במקרים שכאלו ניתן להגיש התנגדות, אך כמובן יש לאסוף את ההוכחות לאירוע הגנבה כמו למשל ההודעה לבנק או התלונה למשטרה.
  2. כישלון תמורה – יתכנו מקרים של כישלון תמורה מלא או חלקי. מצבים שכאלו מתייחסים בדרך כלל לעסקאות בהן צד אחד טוען שלא קיבל את התמורה בעד העסקה. למשל אם רכש סחורה, והסחורה לא סופקה לו / סופקה באופן חלקי או לא באיכות שהובטחה.
  3. שייק ביטחון – במקרים רבים בעלי עסקים דורשים שייק ביטחון או בעלי נכסים המציעים אותם להשכרה. שייק הביטחון נועד לפירעון רק במקרים מסוימים, כמו למשל אי עמידה בחובות על חשבונות שוטפים כמו חשמל וארנונה. אך ישנם מקרים בהם בעלי הנכס מנסים לממש את שייק הביטחון בנסיבות שאינן מוצדקות. וזהו יכול להיות נימוק להגשת ההתנגדות.

אלו הן רק כמה דוגמאות, ולא רשימה סגורה של מקרים בהם ניתן להגיש התנגדות.

תצהיר התנגדות לביצוע שטר

תצהיר התנגדות לביצוע שטר

אם הוגשה נגדך תביעה לביצוע שטר או המחאה, ההוצאה לפועל תוציא מכתב אזהרה ובו דרישה לתשלום החוב. בקשה להתנגדות לביצוע שטר יש להגיש תוך 30 יום מקבלת האזהרה, או להגיש בקשה להארכת מועד במידה והבקשה הוגשה באיחור.

את הבקשה יש להגיש בלשכת ההוצאה לפועל, זו שבה הזוכה פתח את התיק (או הלשכה שליד בית המשפט שיש לו את הסמכות המקומית לדון בתביעה על פי תנאי השטר). יש להגיש את הבקשה בשני העתקים.

לצורך הגשת ההתנגדות יש למלא טופס 218 (טופס לבקשת התנגדות לביצוע שטר או תובענה), ולסמן בו ”בקשת התנגדות לביצוע שטר“. הטופס צריך לכלול את כל הפרטים, ביניהם: פרטי המתנגד, מספר התיק בהוצאה לפועל, הסכום שלגביו מוגשת ההתנגדות והנימוקים. בנוסף יש להגיש תצהיר התנגדות לביצוע שטר, זהו תצהיר לאימות העובדות והוא צריך להיות חתום בפני עורך דין.

בנוסף למה שכבר נאמר יש להגיש צילום תעודת זהות, העתק מהמסמכים המבססים את ההתנגדות, העתק של מכתב ההתנגדות, עותק הבקשה לביצוע ומסמכי פתיחת התיק. במקרה ואתם מיוצגים על ידי עורך דין יש להגיש ייפוי כוח.

בית המשפט הוא זה המוסמך לדון בהתנגדות ולהחליט האם לדחות או לקבל את ההתנגדות. במידה ובית המשפט דחה את ההתנגדות, על הזוכה להמציא את החלטת בית המשפט ללשכת ההוצאה לפועל בתור 14 יום. במקרה שכזה הליכי הגבייה ימשכו בכפוף לדין.
במידה ובית המשפט פסק לטובת החייב, על החייב להודיע על כך ללשכת ההוצאה לפועל תוך 14 יום, והדבר יביא לסגירת התיק.

עורך דין הוצאה לפועל

התנגדות לביצוע שטר חוב

הליכי ההוצאה לפועל תמיד עשויים להישמע פשוטים וקלים כאשר מסבירים אותם, אך בפועל ההפך הוא הנכון. לא פשוט לנמק את ההתנגדות ולשכנע את בית המשפט, ויש לקחת בחשבון כי גם הצד השני נעזר בעורכי דין ומביא טיעונים משל עצמו. בית המשפט נדרש לבחון את המקרה, כאשר כל צד מנסה לשכנע כי הצדק עמו.

הצורה הטובה ביותר להתנהל מול ההוצאה לפועל היא באמצעות עו“ד לענייני הוצאה לפועל.

משרד עורכי דין עופר מצליח מתעסק במגוון מקרים הקשורים לנושאי הוצאה לפועל, עיקולים, חובות, חדלות פירעון, התחדשות עירונית וליטיגציה אזרחית.

עורך דין חובות עופר מצליח – הוראות הגעה למשרדינו

 

"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה

מאמרים

התנגדות לביצוע שטר חוב
יצירת קשר
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
עו"ד עופר מצליח
אל תתייאשו! יש פתרון לחובות!
הצלחנו למחוק חובות למאות לקוחות מרוצים.
הסדר חובות יעיל - תשלום רק לאחר הצלחה!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
אני כאן לרשותך..
Scan the code
היי,
שמי עופר מצליח,
יש לי ניסיון מוכח בייצוג לקוחות במצבים מורכבים של חובות, עיקולים וחדלות פירעון.
אני כאן כדי להקשיב לך ולעזור לך למצוא את הדרך הנכונה עבורך.