בקשה לביצוע פסק דין הוצאה לפועל

בקשה לביצוע פסק דין הוצאה לפועל היא הבקשה שעליכם לעשות כנגד זה שאינו ממלא אחר פסיקת בית המשפט. כאשר אנו מדברים על ביצוע פסק דין הוצאה לפועל, בדרך כלל מדובר על בקשה לביצוע פסק דין כספי, ובזה נתמקד. אך ניתן לפנות אל ההוצאה לפועל גם כאשר מדובר מדובר בפסק דין מסוג עשה.

בקשה לביצוע פסק דין הוצאה לפועל

נראה שלהוצאה לפועל ישנה תדמית שלילית בקרב הציבור, אבל האמת היא שזהו גוף חשוב כאשר צריך לאכוף את החלטות בית המשפט. ללא ההוצאה לפועל, לא היה מספיק כוח לבית המשפט.

לצערנו ישנם מקרים בהם אנשים אינם מקיימים את פסיקת בית המשפט. כלומר גם כאשר נלחמתם בבית המשפט וזכיתם, לפעמים זה לא סוף הסיפור. ישנם מקרים בהם עליכם לפנות אל לשכת ההוצאה לפועל לצורך אכיפת פסק הדין.

כמובן שהחוק לצידכם, הרי בידכם פסיקה של בית משפט, אך מוטב להגיש בקשה לביצוע פסק דין כספי בעזרת עורך דין הוצאה לפועל. מניסיון אנו יכולים להגיד כי ישנם חייבים המנצלים כל ”טריק“ אפשרי על מנת למשוך זמן ולהתיש את הזוכה. עורך דין לענייני חובות כספיים ידע לנהל את התיק ביעילות. זה לא נגמר בהגשת הבקשה, יתכן כי יהי צורך בבקשות שונות על מנת לקדם את התיק.

ביצוע פסק דין הוצאה לפועל

בקשה לביצוע פסק דין כספי

הדבר הראשון שצריך להגיד לגבי בקשת ביצוע פסק דין הוצאה לפועל זה היכן להגיש את הבקשה, והדבר השני זה מתי להגיש את הבקשה.

את הבקשה צריך להגיש בלשכת ההוצאה לפועל. ניתן להגיש בכל אחת מלשכות ההוצאה לפועל בישראל. אך כמובן שבימינו ניתן לעשות זאת גם בצורה מקוונת, דבר החוסך לכם זמן.

אם מדובר בסכום הנמוך מ 25 אלף שקלים, ניתן להגיש אותו בהליך המקוצר. זהו מסלול המנוהל על ידי ההוצאה לפועל ונועד להביא לגביית החוב תוך 8 חודשים.

לגבי מועד הגשת הבקשה, הדבר תלוי בפסק הדין והמעמד שבו הוא ניתן. ולכן נבדיל בין שני מקרים: המקרה שבו פסק הדין קבע מועד לתשלום, והמקרה שבו לא נקבע מועד לתשלום.

כאשר פסק הדין קובע מועד לתשלום, הדבר פשוט. במידה וחלף המועד ופסק הדין לא התקיים, ניתן לפנות מייד בחלוף המועד אל ההוצאה לפועל ולהגיש את הבקשה.

במידה ופסק הדין לא נקב במועד לתשלום, יש להבחין בין שני מקרים:

פסק דין במעמד צד אחד – במידה וניתן פסק דין במעמד צד אחד (לא בנוכחות החייב), על הזוכה להמציא את פסק הדין לחייב. ולכן מניין הימים הוא 30 יום ממועד המצאת פסק הדין.

פסק דין במעמד שני הצדדים – ניתן להגיש את הבקשה לאחר שלושים יום ממועד מתן פסק הדין.

אך לא סתם אנו אומרים כי תמיד כדאי לעשות זאת בעזרתו של עורך דין לענייני הוצאה לפועל. איננו חיים בעולם מושלם, ויתכן כי בזמן שאתם סופרים את מניין הימים, החייב כבר נמצא בהכנות מעשיות לעזוב את הארץ. במקרים שכאלו יש לפנות במהירות לרשם ההוצאה לפועל (זאת באמצעות הגשת בקשה מיוחדת).

בקשה לביצוע פסק דין כספי

מה קורה במקרה של חוב מזונות?

חוב מזונות שונה מחוב רגיל והחוק נותן עדיפות לגביית החוב. המשמעות בפועל היא שניתן להגיש בקשה לביצוע פסק דין הוצאה לפועל מייד בחלוף המועד הנקוב בפסק הדין. גם אם לא חלפו שלושים יום מיום המצאת פסק הדין לחייב או מיום מתן פסק הדין.

כמה הערות לגבי בקשה לביצוע פסק דין מסוג עשה – זוהי הבקשה אותה מגישים כאשר פסק הדין מחייב אדם או גוף אחר לבצע (או להימנע מביצוע של פעולה). לדוגמה זהו יכול להיות פסק דין בסכסוך שכנים, המחייב שכן להרוס קיר שבנה. במידה וצו העשה לא מתקיים, אתם יכולים לפנות להוצאה לפועל. תנאי הגשת הבקשה דומים לבקשה לביצוע פסק דין כספי. כמו כן ישנה תביעה לפינוי מושכר,  זהו מקרה ייחודי של פסק דין מסוג עשה. גם לגביו תקנות מיוחדות.

ביצוע פסק דין הוצאה לפועל

את הבקשה מגישים באמצעות טופס 206 (טופס בקשה לביצוע פסק דין כספי), ויש לצרף אליו את המסמכים הרלוונטיים המוכיחים את החוב: פסק הדין של בית המשפט, המסמך המזהה את הצדדים וקושר אותם לפסק הדין, אישור ניהול חשבון בנק של הזוכה (או מסמך מקביל אחר).

במקרים של פסק דין במעמד צד אחד חשוב לצרף גם את אישור המסירה.

ההליך כרוך בתשלום האגרה.

בקשה לביצוע פסק דין הוצאה לפועל

עורך דין הוצאה לפועל

לעתים נראה כי הליכי ההוצאה לפועל הם פשוטים וברורים, אך מניסיוני כל מצב מביא איתו מורכבות ואף בעייתיות. המקרים בהם הכל מתנהל חלק וללא צורך בהגשת בקשות מיוחדות הם נדירים. הצורה הטובה ביותר לגבות חובות ולממש פסקי דין היא באמצעות סיוע משפטי.

עורך דין עופר מצליח מביא איתו ניסיון רב בהליכי הוצאה לפועל, לרבות גביית חובות, בקשה להסדר תשלומים הוצאה לפועל, חדלות פירעון, בקשה לביטול עיקול ועוד.

בגוגל מפות תוכלו למצוא הוראות הגעה למשרדינו.

בקשה לביצוע פסק דין הוצאה לפועל
"עורך

עו"ד עופר מצליח

עו"ד עופר מצליח, בוגר משפטים LL.B של המסלול האקדמי המכללה למנהל ומגשר מוסמך. טיפל במאות תיקי חדלות פירעון - פשיטת רגל והוביל חייבים רבים להפטר מחובות.

5/5
יצירת קשר
לינוי טל
לינוי טל
30/07/2023
עורך דין מקצועי, בעל ידע עצום, מגיב במהירות, סובלני, טוב לב, אמין, חותר להצלחה, לא תצטערו אם תקחו את שירותיו!!
א.
א.
23/07/2023
עופר מצליח עורך דין מקצועי,אמין,סובלני,חושב מחוץ לקופסה. זמין אליך כל היום. ועושה את העבודה על הצד הטוב ביותר. בדיוק מה שהייתי צריך. יש לו ידע רב בנושאים בהם הוא מייצג,לרבות לשון הרע. הוצאה לפועל ועוד. אני חייב לו המון תודה.
טליה בר
טליה בר
03/07/2023
התקשרתי לעו"ד עופר מצליח לקבל יעוץ ראשוני בטלפון והתרשמתי מאוד מהגישה, מהידע והמקצועיות. הבין מהר מאוד את הבעיה ונתן פתרונות מצוינים, ברורים ופרקטיים. תודה רבה עו"ד עופר על היחס, הסבלנות והאכפתיות בעת צרה. לא נעים להגיע לסיטואציות כאלה בחיים, אבל לפעמים אין ברירה ומזל שיש את עו"ד עופר שם. תודה רבה, הלוואי שלא אזדקק יותר לשירותך, אבל במידה וכן, אני יודעת שיש לאן לפנות.
יוסי בנישו
יוסי בנישו
25/06/2023
עופר אדם מאד נחמד ואמין מדבר בגובה העיניים מקצועי ביותר ואפשר לסמוך עליו בעיניים עצומות, לי אישית עזר מאד בהליך קבלת ההפטר ממליץ מאד
yogev H
yogev H
17/05/2023
אלוף! שירות ומענה עשר מעשר, טיפל לי בתיק לא פשוט בחודש אחד סגר את הכל על המינימום האפשרי. בקיצור מקצוען.
Bar Cohen
Bar Cohen
10/04/2023
עורך דין מצויין מלווה ועוזר בדרכי נועם, מרגיע ומסייע!! בעל סבלנות והסברה ברמה גבוה, יחס אדיב ואישי. הגעתי אליו במקרה, ללא היכרות מוקדמת/ קריאת ביקורות ואני מברכת על כך שהתייעצתי איתו! ללא ספק לקחת את שירותיו, אין הרבה עו״ד כאלו!! תודה רבה על הכל, בכל שירות שאזדקק אפנה אליך שוב!
Lat Vinayb
Lat Vinayb
29/03/2023
התקשרתי לעופר בעקבות הביקורות כאן, היה מאוד סבלני בטלפון ענה על כל השאלות, הזמין אותי לשיחת ייעוץ בחינם. בשיחת הייעוץ ענה על שאלותיי ביושר אדיבות וסבלנות רבה. פרס לפניי כמה אפשרויות פעולה , חדלון פרעון , הסדר נושים ואפילו להמשיך לקיים את העסק תוך כדי .מוכרח לומר שלא ציפיתי יחס ושירות כזה אדיב ללא כל תמורה. נתן לי מחירים הגונים על כל אפשרות שאבחר בהמשך. מקווה להיחלץ מן המצב ושלא איזדקק לשירותיו , אך אם כן אין ספק שאבחר בעופר ללא כל מחשבה שנייה. ממליץ בחום לפנות לעופר. י.ט
בר אדדי
בר אדדי
24/02/2023
ממליצה בחום על עורך הדין עופר מצליח. עורך דין מקצועי, אמין, ישר והגון! קידם במהירות את פנייתנו, נתן לנו מידע והכוונה, היה זמין לנו ונתן לנו שירות מצויין.
Sophia Razon
Sophia Razon
08/02/2023
עופר נחמד, קשוב, מקצועי... הוא נתן לי הסברים ברורים על הכל, עם הרצון האמיתי לעזור לפני הכל.
הוד מורריו
הוד מורריו
02/01/2023
אלוף מטפל בדברים בזמן דואג ומביא את התוצאות הטובות ביותר לא סתם השם משפחה שלו זה מצליח מודה לו על השירות 🙏

מאמרים

יצירת קשר
נקלעתם לחובות?
הסדרי חוב על בסיס תוצאה בלבד
תשלום רק לאחר הסדר החוב!

מגיעה לך שיחת ייעוץ חינם להתאמת פתרון בול בשבילך!

*בכפוף לבדיקת התאמה
פתיחה
1
אני כאן לרשותך..
שלום וברכה,
איך אוכל לעזור?